Emineats böyle bi yazı bende okumustum. “Cinsiyeti belirleyen “Y” kromozomudur. Döllenme öncesi kadınlardaki yumurta hücresinde sadece tek bir “X” kromozomu bulunur. Erketen gelen sperm hücreleri de ya “X va da “Y” kromozomu taşırlar. Dolayısı ile yumurta eğer “X” kromozomu taşıyan bir sperm ile döllenir ise doğacak çocuk kız (“XX”), eğer “Y” kromozomu ile döllenirse doğacak çocuk erkek Olur” doktor sitesinde yazan bu. Erkek kromozomu tasıyan sperm çok hızlı hareket eder ve canlılığını erken kaybeder. Kız hücresi taşıyan sperm yavaş hareket eder ve daha uzun süre yaşar. Yumurtlama günü birlikte olursan erkek ihtimali cok yüksek. Ama sperminde vücutta canlı kalma süresi olduğu için ve yumurtlama gününden 1 gün öncesi gibi birlikte olursan ve dölenme olursa cinsiyet kız olur. Okuduğum yazı böyleydi.