Merhabalar arkadaşlar ben hergün yaklaşık 3 5 kere sorulan beta testi hakkında bilgilendirme amacıyla yazıyorum ve yine günde 3 5 kere sorulan hamilemiyim ne zaman belli olur vs konusuyla ilgilide konuşmak isterim sağlık çalışanı değilim lakin eşim doktor az buçuk ona sorup soruşturduğumla az buçukta 15+6 ya kadar kendi tecrübe ettiğimle sizlerle bu deneyimleri paylaşmak istiyorum öncelikle hamilelikle ilgili bu dönemde yediğiniz içtiğiniz giydiğiniz sürdüğünüzle Hamile kalmak yada kalmamak diye birşey yok kayganlaştırıcı kremler yok işte yediğin pekmez bunların çok bir faydasını yada zararını görmezsiniz bunun bir zamanı var hem Allah ın takvimine zamanına göre bir zaman hem de Allah ın yarattığı biyolojinize uygun bir zaman var bu zaman yumurtlama tarihi olabilir yumurtlama tarihi son adetinizden sonraki 15 gün diye geçer fakat bazı kadınlarda bu adetten sonra 8 gün içinde olur bazı kadınlarda 20 gün sonunda olur bu sizin kişisel biyolojik zamanınızdır ve herkesin yumurtlama tarihi birbirinden farklıdır şayet yumurtlama tarihiniz tuttuysa en güvenilir yöntemi adet tarihinizin geçmesini beklemek ha ben bekleyemem hemen öğrenmek istiyorum derseniz adetinize 4 5 gün kala sağlık ocaklarında ve hastanelerde kan aldırarak beta testi yaptırabilirsiniz bu yöntem daha hızlı ve güvenilirdir fakat eğer adet geçmesini bekleyecekseniz çamaşır suyu yok efendim sirke yok efendim karbonat bilmem ne bunlara gerek yok çamaşır suyuna vereceğiniz 5 lirayla gidip eczaneden 5 liraya gebelik testi diye satılan testlerden alıp bakabilirsiniz kendi durumumu yazmak isterim adet tarihimden yaklaşık 3 önce bu testlerden alarak hamile olduğumu öğrendim çok kolay ve pratik bir yöntem gel gelelim bu süreçten sonrasına gebelik testinden sonra kan testi var yani hergün sorulan beta testi düzenli olarak takibi her iki günde bir iki katına çıkması gerekiyor iki katından daha fazla bir değerdeyse ve kese görünmediyse mol gebelik ( üzüm gebeliği yada dış gebelik şüphesi oluşturuyor) normal şartlarda vucutta beta 3000 ila 5000 arasında olduğunda kesenin görünmesi gerekiyor benim 3000 fakat görünmedi 2 gün sonra bir daha baktırma şansın varsa denemeni tavsiye ederim belki doktor görememişti belki geç oluşmuştur vs. Kese yaklaşık 5. 6. Haftalarda görünüyor hamile kaldığını öğrendib hooop ertesi gün keseyi göremeyebilirsin bunda panik yapacak birşey yok bazen alttan muayene sonucu kesenin varlığı yokluğu anlaşılıyor korkma hergün betam bu kadar kaç haftalığım diye soran arkadaşlarım bu insanlar ve bende aynı şekilde doktor değiliz betanız iki günde bir iki katına çıkıyorsa ve kese göründüyse 10. Haftadan sonra doktor boyuna kilosuna göre size yaklaşık bir hafta söyler zaten ilerleyen haftalarda bebeğinizi şeklende daha net göreceksinizi içiniz rahat olsun. Bunu yazmamın sebebi şuracıkta dursun hergün beta soran ve hamilemiyim sorusuna cevap arayanlara yardımcı olur diye. Allah isteyene çocuk nasip etsin olanlarında sağlıkla kucağına almayı nasip etsin sevgiler😌