Kamamir Merhaba, sezaryen den sonra süt ne zaman gelir? Yada mama almak bi mantıklı mı hastane ye ? Sütüm olmazsa nasıl beslenir ki? Bide kaç gün gelmezse hiç gelmez diye anlarım ? Mama ila başlayıp sonra bir den sütüm olursa ? Annem 3 defa sezaryen oldu hiç biri ile sütü olmadı mesela , benim de hiç büyümedi göğüsler 32 hafta dayım hiç agrı yoktu falan , böyle hamilelik ortasında büyüdü biraz şıştı ve geçti :)
Hll Kamamir canım sezeryanda süt gelmez hemen. Omzuna sıcak seyler koyman lazm. Eve gelincede belden yukarsini sicak suyla yika cesme gibi akiyor😉
Yaprakkm Kamamir canım benimde sezeryandı 3 gün boyunca kolostrum dediğimiz ilk süt geldi hamilelikte düşünürdüm hep göğüslerim küçük ya sütüm hemen gelmezse diye emzirdikce geldi mama takviyesi hastanede yapıldı yani onlar kaşık maması veriyorlar bi sorarsın bide kafana takma gelir inşallah sağlıcakla kucağına alırsın 🌸
Sengulkrgz Kamamir yahu hemen neden mamayi dusunuyorsunuz anlamam yaniii sanki cok saglikli bunu dusunmemen bile lazim...Sezeryanda sut biraz gec gelebiliyor fakat pes etmemen gerekiyor surekli ugrasman gerekiyor goguslerini sicak su ile yikayabilirsin omuzlarini kendini sicak tutman gerekir ki daha cabuk gelsin sutun...
Burcuveburcum Kamamir sütüm gelmezse diye şimdiden korkutmayın kendinizi ilk gelen süt miktarı ztn bebeğinize yetecek kdrdır tavsiyem mama takviyesi yapacaksanız da asla biberonla vermeyin şırıngayı tercih edin en azından göğsünüze alışana kdr 3 gün içinde bebeğinizin damaklarının uyarısıyla süt artacaktır asla vazgeçmeyin sütüm yok kelimesini aklına bile getirmeyin🙏
Kamamir Hll teşekkür ederim, peki o zaman kadar mama versem ama sonra sütüm versem? Bide 3 aylık olacak çalışmaya zorundayım , sonra gene mama ya geçmek zorunda olacak, zararlı mı
Ckyert Kamamir hemen geldigide oluyor sütun çalışmanız süt vermenize engel değil sağıp eve bırakırsınız siz gelene kadar bakan kişi biberonla icirir
Hll Kamamir belirli saatlere kadar dsarda dolapta ve dondurucuda saklayabiliyorsun. Mama vermeni tavsiye etmem vereceksende eger sütün benimki gibi gelmezse kaşkla ver yoksa memeni tutmaz. Benimki tutmamştı😏
Hulyalp Kamamir sezaryan sonrasi eve geldiginde doktor banyo izni verdiyse hemen guzel ilik bir dus al canim sonra guzelce uyuman lazim sut daha cabuk iner. Cok sukur bende sezaryan olmustum ama 2 gun damla damla gelen sut 3.gun birden akmaya baslamisti. Zaten basta cokta gelmesini beklememek lazim o gelen damla bile bebege yetermis. Yeterki emsin tutsun gogsu. Bir de gece daha cok emzirmek yada emzirmeyi denemek lazimmis.
Zmrtbdk Kamamir ben normal de olsa sezaryen de olsa Doğum çantama içeriğini onayladığım bir kutu mama koymayı planlıyorum canım.Genel olarak anneler böyle tavsiye etmiş.Orada artık ne nasıl gelişir bilemiyoruz çünkü.
Kamamir Zmrtbdk ben de koyacam ne olur ne olmaz, bide şöyle deyim evet anne sütü tabi en iyisi, ama biz 3 kardeş hepsi mama ila büyüdük yani yoktu annem de süt ne yapsın ki , ama bi şekilde allahtan sağlıklı büyüdük. Neden öyle üstüme atladılar bilmiyorum da, ama süt yoksa çözüm o zaten .
Merve123a Kamamir 3 gün içinde geliyor göğsünü sicak suyla yıka damarlar açilsin ben mama vermedim hiç. Zaten bebek emerse az çok foyuyor ilk günler korkma
Tugba2626 Kamamir mama verme diyorlar ama benim doğumumda sütüm gelmedi sen yinede yanında mama biberon götür hastaneden bebeği beslemesini istedim mırın kırın yaptılar . Çocuk açlıktan ağla ağla mahvoldu. Bide ben gazımı çıkaramadım diye aç kaldım 2 günden fazla nerdeyse gelen süt gitti resmen .
Kamamir Tugba2626 aynen işte farklı durum oluyor , mama verme diyorlar da ne verecez ki süt yoksa , tabi ki çözüm mama iyi o çözüm var yani
Hulyalp Kamamir bu arada canim biz hastanede 2 gun kalmistik. Bu surede annem sutum gelmedi diye bebegi yeni dogan yogun bakimina goturuyordu ordan mama verdiriyorlardi az bisey. Illa mama koymana gerek yok bence. Tabi ordakiler kiziyormus getirme annesini emsin emmezse sutu inmez diye annem ac kalmasindan korkuyordu.
Aysel4497 Kamamir kesinlikle vermelisin hastane bana vermemi söyledı iyi ki vermişim sarılık riski yaşadık ya 3gün aç bıraksam mor ışın tedavısı falan deniliyor cok şükür yaşamadık atlattık oyuzden gelmez normalde sezeryanda olsa süt hemen gelmiyor ne yazık ki o acıyla.Memeyi tutmaz denılmıstı bana da ama yok tuttu ve hala sütüm az geldıgı ıcın bı biberon bı meme devam sıkıntı olmuyor
Aasibel Kamamir canım artık şu düşünceden kurtulalım. Bebek doğduğu anda hangi yolla olursa olsun bu Allahtan verilen birley vucüt zaten hormonların etkisiyle süt olulturmaya başlar. Zaten sen hamileykende göğsün kolostrum olan ilk sütü oluşturmaya başlar. O yüzden hamileyken göğsünüzü sıkmayın süt çıkmasın derler. Bazı kadınlarda süt hemen bollaşanilirken bazılarında yavaş yavaş bu süreç devam eder ama süt daima vardır.benim tavsiyem sütünüz hemen bollaşmadıysa da ilk iki gin az da olsa mama takviseyesi verin ki bebek sarılığı daha çabuk atsın. Bu süre zarfındada bol bol emzirin. İlk 2 hafta 2 saatte bir söylemide yanlış mümkünse saat başı bebek emzirilmeli gece ıykus hali dışında. Gece de bebeği alıp sık ık emzirilmeli en geç 3 saat aşılmamalı.
Htckyvz Kamamir canım normal de de sezaryen dede aynı olasılık benim kuzenimin hemen geldi maşallah hatta rejime bile soktular şu kadar saate emzir falan dediler birden fazladan almaya başlayınca kiloyu