ikicocuklubiranne Sağlık ocağında tahlillerim yapıldı hemşire gözümü çok korkuttu yüksekliği konusunda kendi doktoruma da gitmeme 1 hafta var Bilgili olan yaşayan var mı 🙄
Gulhan12 ikicocuklubiranne Dshiliyeye görünmende fayda var canım, benimde yüksekti hamileliğimin başından beri hapla düşük tutmaya çalışıyoruz ☺️
meva_ ikicocuklubiranne canım hamileliğimi öğrendiğimde benim de 4.38 çıktı sonra dahiliye doktoru gerek görmedi ilaca tam 1 ay sonra yeniledim testi 2.30 çıktı düştü kendiliğinden Sudan 23. Haftalıgım 1 hafta önce yaptırdım test 3.00 çıktı bu sefer değer sağlık ocağındaki doktor normal oranda dedi yani inip çıkabilir ama yüksekse ilaç verirler sen takipte kal her ay yenile ilaca gerek görmediyse doktor vardır bildiği ama için rahat etmiyorsa başka bir dahiliye doktoruna git .
Tgbnr123 ikicocuklubiranne cnm bnde hamileligi ilk ogrendgmde 3 buck civariydi.dahiliyeye gitmen gerk dedi kadn dogm. Dahiliyeye randevu aldm ama tabi cok erkene alinmiyo dahiliyede tekrarlandi 1 70 olms kendlgnden dusmus. 18 haftlk oldk yenilettim testi 2.48 ckms bnmde kafm karisti surekli boyle inis ckis mi olucak diye umarm bisey olmz bebislrmize
Alp-oyku123 ikicocuklubiranne saat kaç gibi verdin tahlilini...benimde yüksek çıkmıştı ama ac karnına degildim birde geç saati doktorum ondan tekrarlatti...hatta saat 10 da bile vermeme izin vermedi en uygun zaman 8 dedi verdim ve o değerin çok çok altında normal cıktı.aclik tokluk ve saat bile etkiliyor bilgin olsun canimm geçmiş olsun
ikicocuklubiranne Gulhan12 hamileliğimin başından beri bir yükseklik var dahiliye doktoru ilaca gerek duymadı kendi doktorumda yazmadı. Biraz korkuttular gözümü 😔
Gulhan12 ikicocuklubiranne Canım ben doktoruna danış, yani hap vermemesi anormal geldi bana benim kaç aydır kullanıyorum 2 değerinde olması gerekm değerde ama yine düşük dozda hapı kullanmaya devam ediyorım bebekte zeka geriliği yapıyprmuş
Ebrom ikicocuklubiranne bende aynı durumdayım canım. Doktorum ilaç yazmadı. Bi sıkıntı olmaz dedi. Ama tsh ile birlikte başka değerlere de baktı onlar düşük olduğu için yazmama gerek yok dedi. Çok şükür bi sıkıntı çıkmadı. Sonradan da kendinden düştü benim değerim anlamadım. İnternette yazanlara kafanı takıp stres yapmaktansa doktoruna güvenmek en mantıklısı bu durumda inşallah her şey güzel olur bebeklerimiz için 🥰
ikicocuklubiranne meva_ 2,5 üzerinde oldu mu hamilelikte riskli sayıyorlarmış canım 3,19 çıktı hep bu civarlar da çıkıyor. Çok riskli bebekte zeka geriliğine falan sebep oluyor deyince böyle bir panik yaptım doğrusu haftaya doktoruma soracağım artık 🙄
meva_ ikicocuklubiranne canım devamlı takip ediyorum ben hormonlardan dolayı düşüp çıkabiliyor ama öncesinde varsa ilaç kullanmak önemli tabiki doktorların kimine göre normal kimine göre aciliyetli bi durum değişiyor herkesin tedavi sekli farklı olduğu için benimkinde ilacı uygun görmedi normal seviye de dedi 🙂
Halecnrlk ikicocuklubiranne evet gebelerde 2,5 altında olmalı tsh değeri.çocukta zeka geriliği yapıyor mutlaka dahiliye uzmanına yada endokrinoloji ye gidilmeli.
ikicocuklubiranne meva_ öncesinde yoktu hamilelikle alakalı sanırım kontrol altında tutmaya çalışacağız artık doktor kontrolünde bir de çok korkutmasalar 😊 teşekkür ederim cevabın için 🙏🏻
Halecnrlk meva_ bu arada herkesin tedavi şekli farkli olamaz bu konuda arkadaşlar çünkü endokrinoloji kılavuzlarında ve guide larda kesin ve net bilgidir bu.
meva_ ikicocuklubiranne korkma canım İnan her kafadan bi ses çıkıyor özellikle saglıkocakları yok bebek asagıda dusuk tehliken var yok bebek Söyle kan değerin bu vs vs dünde başka bi bayana birşeyler demişler kızcagız panik olmustu biraz da kafa rahatlıgı önemli Allah’ın izniyle hiçbirşey olmaz yavrucaklarımıza gönlünü ferah tut içine sinmedimi başka doktora git hiç üzülme canım ❣️☺️
ikicocuklubiranne meva_ sormayın gerçekten tetanoz aşısına kadar laf ettiler çok şaşırdım pimpirikli bir insan değilim allahtan 🙏🏻 Yoksa işimiz zor 😊
ikicocuklubiranne Tgbnr123 3.2 lerde hep normale göre yüksek çıkıyormuş 2,5 üstü oldu mu riskli gruba giriyormuşuz mecbur dahiliye doktoruna gideceğim
Fatmanur46 9 haftalık hamileyim dün kan sonuçlarım çıktı banada doktor yüksek gözüküyor dahiliyeye git dedi 2nci bebegim ilk bebegimde böyle olmamıştı neyden dolayı oluyor anneler bana anlatır mısınız?
meva_ ikicocuklubiranne aynen öle benimkiler de aksine ben haber veriyorum tetenoz ne zaman yapılır şeker testi gerek var mı siz ne diyorsunuz diye 😀😀 ben aramasam beni aramıyorlar daha da bişey yaptırmadım zaten bakalım nolucak 😀
Halecnrlk ikicocuklubiranne çünkü tıp okumayan insanların bunun fizyopatolojisini anlamaları çok zor o yüzden açıklamalar size yeterli gelmiyor olabilir
Burcuaec ikicocuklubiranne endokrinin görmesi lazım ve sadece sabahları içeceğiniz bir ilaç ve düzenli kontrol ile herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Benim ilk haftalarda yükseldi diye hemen endokrine gönderdi doktorum ilaç başladık başlarda 15 günde bir 3 ay bitince ayda bir kontrol verdi. Korkmanıza gerek yok kontrollere dikkat eder ilacınızı da düzenli kullanırsanız herşey yolunda devam ediyor. Bana birde iyot desteği vermem gerekebilir demişti kullandığım vitaminin içinde yeteri kadar varmış.
ikicocuklubiranne Alp-oyku123 sabah 9 gibi verdim canım özellikle aç karınla gel dediler aç olarak gittim ama yine yüksek sanırım endokronolojiye yönlendirdi