Arkadaşlar bebek ilk doğduğunda K vitamini ve hepatit aşısı 1. Doz yapılıyor. Biri bi bacaktan biri diğer bacaktan. Bebekte sıkıntı yoksa yoğun bakıma alınmadıysa 2 kg altında değilse tabii ki.
Bebek doğduktan sonra anne emzirir 4 saat sonra falan kan şekeri kan grubu ve hemoglobin için çok az kan alınır.
İlk 24 saat bitimine yakın topuk kanı alınır, 2. Topuk kanı 1 hafta sonra alınır sağlık ocağında. Hiç alınmadıysa 5.gün direkt sağlık ocağında alınır. Topuk kanı sonucunda sıkıntı yoksa aile aranmaz sonuç haber verilmez. Sıkıntı çıkarsa ararlar.
Bu arada doğum yapınca aile hekiminde ki ebeye de haber verin müsait zamanda bebeğim doğdu diye. Aşıları daha sonra hep ebeniz takip edecek sizi bilgilendirecek.
İşitme testi ilk doğduğunda da hastanede yapılıyor bence gereksiz ve yanlış sonuç verme olasılığı çok. Çünkü bebeğin kremsi dış dokusu kulaktada birikebiliyor. En mantıklısı 1 ay sonra işitme testi yapılması.
Çocuk doktoru muhtemel sıkıntılı olabilecek doğumlarda bulunuyor. Bazı hastaneler de her doğumda oluyor. Ama ilk 24 saat içinde doğum yapılan hastanenin doktoru ücretsiz bebekleri muayene eder. 1 hafta sonra da çocuk doktoruna ilk kontrol için mutlaka götürülmeli.
Hem hastanede hem aile hekimliğinde görev yaptım aklıma gelen bunlar ekstra birşey gelirse aklıma yazarım. 😊