Ay-Bek Rahim filmini tüplere ve rahime bakmak için istiyorlar canımm. Yani rahimde perde, polip, tüplerde tıkanıklık veya yarı tıkanıklık vb gibi durumlar var mı diye(ki bunlar da bebeğin büyüyüp düşmesine engel teşkil edebiliyor. )
Sperm testini de muhtemelen sperm sayısı için değil morfolojisi için istemişlerdir ki morfoloji de spermin başının kuyruğunun veya gövdesinin şeklinin düzgün olup olmadığıyla alakalıdır. Eğer döllenme genetik bozuklu spermlerle gerçekleştiyse vücut bilerek düşürür...
Rahim filmi şöyle çekiliyor. Vajinandan katater gibi birşeyle rahim ağzından ilaçlı sıvı veriliyor ve aynı zamanda görüntü alınıyor. O sıvının rahim içinde ve tüplerde dağılımına bakıyorlar. Böylece tüpler ve rahim içi hakkında fikir sahibi oluyorlar. Eğer bir sıkıntı görürlerse ne bileyim sıvı akışında zorluk ya da tüp tıkanıklığı vb gibi o zaman laparoskopiyle ameliyat ediyorlar.
Yeni tarihli rahim filmi makinelerinin daha az ağrı verdiği söyleniyor.
Ama ben çektirmiş biri olarak uyutularak çektirmeni tavsiye ederim daha büyük kolaylık olur.
Ağrı olayına gelince, kişiden kişiye göre değişen bir durum bu bazıları hiçbirşey hissetmezken bazıları nette bayıldığını bile yazmıştı... Sanırım küçük tıkanıklıklarda falan sıvı baskı yapıp açtığı için daha çok ağrı oluyormuş falan. Yani birçok söylenti var. seninki nasıl olur bilemeyeceğin için ya yeni makineyle çekilen yerlerde yaptırt. ya da uyutularak yaptırt bence