selma128
Benim de hiç yoktu. 34-35. Haftalar tenizlikle geçti.
Evi komple eşime süpürtüp paspas yaptırdım
Kapıları, camları, avizeleri sildirdim
Perdeleri çıkarttım ve ben yıkadıktan sonra astırdım
Tuvaletlerle banyoyu temizlettim (duşakabin, ayna gibileri ben yaptım)
Ablam mutfak dolaplarını sildi, baza altını düzenledi
Bunlar yapılınca ben rahatladım
Mutfağın alt dolaplar ve çekmeceleri silip düzenledim oturduğum yerde
Balkonu silip temizleyip düzenledim
Bunları yapmam 2 günümü aldı. Yarım saat yapıp 3 saat dinlendim misal. Alarm kurup çalıncaya kadar dinlendim.
Tezgahın üstünü, fırının içlerini dışlarını söküp temizletip koydum. Mutfak rafı vardı sığmayanları koyduğum onu silip düzenledim. Aspratör, ocak, dolap altları, lavaboları vs sildim. Bu da 1 gününü aldı.
Kışlıkları çıkarıp bebeğe dolap hazırlayıp askılarını astım. Şifonyeri silip düzenledim. Süs eşyası, tv ünitesi, konsol gibi şeyler yok ama sehpa şifonyeri falan sildim. Bunlar da 1 günümü aldı.
Bebeğin çarşafını yıkayıp kurutup yatağını hazır ettim. Bu da 1 günümü aldı.
Salonda temizlenecek bir yer yoktu. Koltukları sildim, tv sildim. (Dinlendikten sonra)
Eşim nevresimi değiştirdi.
Oturma ve misafir odam yok.
Duvarları silmedim ama batık gördüğüm yerleri silip geçtim incelemedim. Prizleri sildim. (5dk)
Halıları eşim yıkayıp getirmişti önceden.
Bulaşık makinesinin içini dışını temizledim. (Makine temizleyici kullanıp filtreyi suya tuttum, pervaneyi çıkarıp silkip taktım)
Merdiven için bi abla geliyo.
Bu şekilde kendi evime göre kafamda parçaladım ve yardım aldım. Temizlendi. ( yardımsız asla olmaz, çok riskli)
Bir de temizlik yapcam diye iyce batmasını beklemedim. O zaman iş zorlaşıyo. Batmadan silip temizleyince hemen halloluyo.
Çamaşır sodası, bebek şampuanı, beyaz sirke, kabak lifi, sıcak su en büyük yardımcılarımdı. Hamilelikte çok deterjan kullanamıyorum korktuğum için.