nia45 hiçbir zaman tıbbi işlemlerde zorunluluk yok ama vajinal muayeneden geri durma sebebiniz ne? Ben gebeliğimin ilk aylarında hep vajinal oldum ve özellikle ben istedim. İlk gebeliğim dış gebelikti ve beta 3800′ken karından görülmedi asla. Beta 1500′ü geçtiği gibi vajinal ultrasona gittim, doktor karından bir bakalım dedi, ben strese girmek istemiyorum net olsun her şey vajinal bakalım dedim ve vajinal bakıldı. Tıbbi olarak asla bir zararı yok. 21 haftalık gebeyim en az 10 kez vajinal muayene olmuşumdur. Hiçbir sorun da yaşamadım. Aksine vajinal ultrason daha hassas, ölçümleri daha doğru arkadaşımın bebeği karından küçük ölçüldü, sağlıksız gebelik dendi. Başka doktora vajinal muayene oldu aynı gün, bebek haftasıyla uyumlu, karından görüntü net alınamamıştır dedi doktor. Bazen karından kese görünmezken vajinalde görülebiliyor, kalp atışı da aynı şekilde. Bende karında kalp atışı alınamadı, vajinalde gümbür gümbürdü. Daha yeni gelişiyor karından duyulacak kadar büyümemiş ama her şey yolunda demek ki dedi. Aksi halde hep bir kaygı yükleniyor insana..