ayya09 11 haftalıkken yaptırdım ben ikili test, 13. haftada da sonucunu öğrendim. çok şükür risk 10 binde 1 çıktı. doktor da çok güzel dedi. ultrasonda da bir şey çıkmadı. bana bir ay sonra tekrar gel dedi. neden perinatoloji yani riskli gebelik bölümüne geleyim ki tekrardan diye sordum doktora. cinsiyetine bakmak istiyorum, ben takip edicem dedi ama bana bu çok tuhaf geldi. perinatoloji zaten çok zor randevu bulunan bir bölümken beni cinsiyet gibi basit bir şey için tekrar çağırması rahatsız etmişti açıkçası ancak bir şey demedim. 17. haftada tekrar gittim doktorun dediği gibi. bana çocuğunun böbreğinde ve bağırsaklarında parlaklık var dedi, beyninde koreid pleksus kisti var dedi. benim de ilk gebeliğim olduğu için inanın hiçbir şey bilmiyorum. ağlamaya başladım sedyede. bana diyo ki genetiğe gideceksin, genetik araştıracak bunları vs. yahu dedim daha bir ay önce ikili test sonucumu harika olarak yorumladınız, bir ayda ne oldu bu çocuğa? ve bana inanın başka bir şey söylemiyo, sadece genetiğe gideceksin diyo. fetal dna önerip duruyorlar şimdi de. o zaman devlet hastanesi yapsın yaptırayım. özelde sanki herkesin verebilecek durumu var. yani bi de dahası allah korusun bir şey çıksa ben o çocuğu aldıracak mıyım? çocuk olmuş 17 haftalık. bana diyo zaten en kesin tanıyı amniyosentez koyar. onu neden yaptırayım %1 bile olsa düşük ihtimali varken? o hastaneden nasıl ağlayarak çıktığımı, nasıl başka hastaneye koştuğumu allah biliyo. orada da bana birebir aynı şeyleri söylediler. kaç kişiyle konuştuysam sakın korkma hiçbir şeyi olmaz dediler. dün detaylı ultrasona girdim, çocuğumda hiçbir şey yok çok şükür. o parlaklıklar, kistler hepsi yok olmuştu. bunu zaten söylemişlerdi muhtemelen yok olacak diye. ama bunu deyip ardına genetiğe gitmen gerekiyor dediklerinde insan bir şey düşünemiyor başka. ben sizi anlıyorum. ben de her haliyle kabul edip amniyosentez ve fetal dna yaptırtmayı reddettim. bende de down sendromu’ndan şüphelenmişler bu arada :) bunu da benim gibi şeyler yaşayan başka anneler varsa lütfen üzülmesinler diye yazıyorum ❤️ o dönemde ben de en çok bu forumu okuyup içimi rahatlatmaya çalışmıştım çünkü ✨