Şuan 35 günlük yeni anneyim normal doğum sürecinden korkan annelere biraz motivasyon ve bazı yaşadığım olumsuzlukları anlatmak istiyorum. 24 nisan günü hafif kırmızı sümüksü şekilde akıntım oldu (3-4 günlük regl gibiydi) nişan olduğunu tahmin ettim için (ilk doğumum duyduklarıma göre öyle düşünmüştüm) hemen doktoruma yazdım kliniğe çağırdı bu arada özel hastanede yaptım doğumumu doktorumun kliniği ayrı. Gittiğimde doktorum bebeğin kanala iyice yerleştiğini bu iki üç gün bol bol yürüyüş ve pilatesle destekle hızlandıralım dedi ben de en az 1 saat yürüyüş yaptım pek bi işe yaramadı bebeğim 27 nisan günü doğdu. 26 nisan pazar günü regl olucak gibi sancılarım olmaya başladı ama etrafımdaki herkes bu sancı değildir sancı olsa gülüp eğlenemezsin bacak bacak üzerine atamazsın dedi süre saydım 10-15 dakikada geliyor sancılar ama düzenli değil o yüzden çok önemsemedim, pazar gece saat 2-3 gibi sancılarım 7 dakikaya düştü (benimde hep aklımda sancı gelince anlar mıyım acaba nasıl bişey diye düşünüyordum, gerçekten sancı gelince gülünmüyormuş bu doğru sadece geçmesi için ben elimi sıktım) neyse saat 3-4 gibi 5-6 dakikaya düştü hastaneye gittim ve 3 cm açıklığım varmış. Doğumhanedeki ebe doktorumu arayarak bilgi verdi sabah 7-8′e kadar eve gidiip ılık duş alıp uyu dinlen dediler. Tabi eve gelince saatler zor geçti pilates topunun üzerinde bekledim saati. 8-8.30 gibi hastaneye gittim beni doktorumun ebesi karşıladı açıklığım 4 cm olmuştu odaya yatışım yapıldı. Gayet iyiydi artık düzenli sancılarım vardı ama hala sohbet edebiliyordum, organizasyon, doğum fotoğrafçısıyla vs görüştüm. Ama sonra işler zorlaştı açıklığım hızlı ilerlemedi o yüzden suyumu patlattı ebe ve sonra en zor süreç başladı kimseyi korkutmak istemem ama 4-5 saat zor geçti ben sancıları secde pozisyonunda karşıladım. Her sancı geldiğinde ıkındım. Saat artık 16 olduğunda doktorum geldi ve beni çatala aldılar. Bebeğimin saçlarını gördüğünü söylüyordu doktorum ama çatıya takıldı o yüzden biraz zor bir doğum oldu. Çatıya takıldığı için kesi atıldı bana dikiş kısmı biraz zordu ama üzerimde bebeğim vardı artık, sıcacık küçük bir kızım oldu.. Göğüsüme koyduklarında bütün çektiğim sancılar geçti dünyalar benim oldu. Doğum sonradı ise 2-3 gün zordu ama beni kesi dikiş, ıkınmadan kaynaklı hemoroid ve gözüme kan oturması değil. Sol memeyi zor emzirmek oldu. Hala sol memeye sıra gelince of diyorum içimden… Ben doğumdan sonra doktorun verdiği kremi değil kantaron kullandım hem dikişlerime hem hemoroid için ve bence faydasını gördüm. (Göğüslerim emzirmeden kaynaklı hiç yara olmadı her emzirmeden sonra streç film koydum uçlarına, lansinoh vs halt etmiş…)