Internette bunu buldum ve ben yıkanıyor diye biliyorum.
Yenidoğan bebek, annede kan yoluyla bulaşan ( hepatit B, hepatit C, AIDS vb.) bir hastalık yoksa normal şartlarda yıkanmaz, hızlıca kurulanması yeterlidir. Ama bazı hastaneler bebeği her koşulda yıkamayı tercih etmektedir. Bebeğin vücudunda verniks adı verilen beyaz, yağlı bir tabaka vardır. Bu anne karnında bebeği koruyan tabakadır. Doğumdan sonra yıkanmaması, bebeğin cildi tarafından emilmesi önerilir.