İlk doğum deneyimimi paylaşmak istedim. Belki benzer bir süreç yaşayanlara faydası olur. Çünkü ben çok araştırmıştım normal doğumla ilgili hiç bilgi görememiştim. Sezaryen doğum istiyorsanız bence omü iyi bir seçenek olabilir ama deneyimime göre doktorlar normal doğuma pek sıcak bakmıyor. Üstü kapalı sezaryene yönlendirme çok fazla oluyor. İki ay önce doğum yaptım. Anlatıyorum ilgilisine sorularınıza da cevap verebilirim. Doğum sonrası özel odada kaldım. Odalar gayet temiz ve güzeldi.
Pazar günü nişanım geldi. Aynı günün akşamında hastanenin acil servisine gittim. Yapılan su sızıntısı testinde sonuç pozitif çıktı. Ancak sızıntı çok azdı. O sırada herhangi bir sancım yoktu.
Salı günü kontrol için doktoruma gittim. Bana, “Perşembe günü gel, doğumu başlatalım” dedi. Ben de normal doğum planladığımız için sürecin bu şekilde ilerleyeceğini düşündüm.
Perşembe günü hastaneye yattım. Yatışın ardından doğumu başlatmak için ilaç verildi. O gün boyunca sancıların başlamasını bekledik ancak hiçbir şekilde düzenli sancım oluşmadı. Ertesi gün sabah suni sancı verileceği söylendi fakat çeşitli gecikmeler nedeniyle öğle saatlerinde suni sancı başlandı. Buna rağmen yine sancım başlamadı.
Bu süreçte beni en çok yoran şeylerden biri beklemek oldu. Toplamda yaklaşık 36 saat boyunca doğumun başlamasını bekledim. Ayrıca sık yapılan açıklık muayenelerini oldukça rahatsız edici ve kaba buldum. Özellikle sadece bir doktorun muayenesi aşırı kabaydı diğerlerinden asla bunalmazken ondan özellikle rahatsız oldum. Kendi doktorumun süreç boyunca yanıma hiç gelmedi. Sorularıma genellikle “Normal doğum 30 saat de sürebilir, 70 saat de sürebilir. Sezaryen de bir seçenek.” şeklinde benzer cevaplar veriliyordu.
36 saatin sonunda hâlâ düzenli sancım yoktu ve doğum ilerlemiyordu. Psikolojik olarak çok yıprandığım için sezaryeni onaylamak zorunda kaldım.
Sezaryen ameliyatım genel olarak iyi geçti ve sonrasında ciddi bir sorun yaşamadım. Ancak doğum sonrası dönemde yeterince bilgilendirilmediğimi hissettim. Ameliyat sonrası bakım, iyileşme süreci ve dikkat etmem gereken konular hakkında bana bilgi verilmedi doktorum asla yanıma gelmediği gibi başka bir doktor tarafındanda bilgilendirilmedim. (Çıkış işlemleri yapılırken eşime bir kağıt üzerinde ne yapılması gerektiğini anlatmışlar bu kadar.) Bu durum bende, baştan beri sezaryene sıcak bakmadığım için sağlık ekibinin bana karşı biraz mesafeli davrandığı hissini oluşturdu. Bunun gerçekten böyle olup olmadığını bilmiyorum ama o dönemde kendimi böyle hissettim.
Bu arada sezaryene asla karşı değilim gerekli ise tabi ki en baştan da kabul ederdim. Ancak bana bir gerekçe sunulmadı şu şu sebepten sezaryen olmalısın gibi. Tamamen benim kararımmış gibi gösterilmesi istendi. Beni bunaltan buydu ki öyle de oldu..
İşin sonunda sağlıkla bebeğime kavuştuğum için mutluyum.