esmanurmurat Evet yaptırman gerekiyor. Benimle eşim arasında da kan uyuşmazlığı var. 6-7 haftalıkken İndirekt Coombs testi yapıldı(önceki dusukten dolayı) Neyseki negatif çıktı yani vücudum antikor üretmemiş.
Dusukten sonra 72 saat içinde yaptırmıştım iğneyi.
Senin de her kanamada, 28. haftada, ve doğumda yapilmasi lazım. Onlar yapmaz ya da hekim unutursa sen yaptır hemen. Çünkü bu iğne için süre sınırlı. Yani doğumdan/dusukten/kanamadan ilk 72 saat içinde yapılması lazım. Senin vücudunun bebeğin kanını fark edip antikor üretmemesi lazım. Her kanamada yapılacak. Ve 28. Haftada yapılacak.
Eğer bebeğinin kanı pozitifse, vücudun bunu fark edip ona karşı antikor üretebilir. Suresinde iğne olmazsan, sonraki gebeliklerindeki pozitif kan grubu olan bebeklerin sag doğmasi mümkün değil. Veya anne karnında kan değişimi vs vs çok meşakkatli süreçlerden geçilmesi lazım.
O yüzden bu iğneyi sakın ihmal etme. Ama ilk gebeliğin olduğu için ilk bebeğin etkilenmiyor. Çünkü vücut antikoru üretip bebeğe saldırana kadar doğum gerçekleşiyor. Ama sonraki tüm gebeliklerin etkileniyor. Ve tedavisi yok. Tek çözümü bu iğnelerle vücudunun bebeğin kanını fark etmemesini sağlamak.