Yaren_ars Hamilelikten önce sahiplenseydin sorun yoktu. (İki kedim var. Biri 10 diğeri 1 yaşında) çünkü parazit aşılarını yaptırıyoruz düzenli ve artık risk ortadan kalktı. Yine de kumlarını ben temizlemiyorum. Ama annem için bir kedi aldık. Eşimle ben veterinere götürdük. Yavruydu daha 50 günlük. Veteriner “hemen ellerinizi yıkayin, dokunmanı asla istemiyorum, bu kedi yavru ve icnparazit uygulaması yapılmamış sen dokunamazsın ilgilenemezsin” dedi. Sonra doktoruma sordum. Kesinlikle aynı evde olmaz dedi.
Yani yavru kediyi alıp(yaklaşık 2 aylık olsun, hemen aşı yapılabilir) asilarini parazitlerini yaptırdıktan sonra 1 ay başka bir yerde bakılmasını saglayabilirsen, ya da bunların yapıldığından emin olduğun bir kedi varsa(karneli) sahiplenebilirsin. Ben iki kediyle ağız ağıza yaşıyorum. Bebeğim olunca onunla da birlikte yuvarlanıp gidecekler. Ama sıfırdan aşısız kedi alamazsın. Hiç riske girme.