sarumervee Esin de öyle dediyse bırak. Kadın eli de değmeyiversin. Hamilelikte ilk bayramın evet ama insallah sağlıkla kucağına alacaksın, son bayram olacak :) Önümüzdeki bayram istediğin gibi keser biçersin. Çünkü çiğ ete dokunmak içindeki parazitlerden dolayı(toxoplazma riski) sakıncalı. Sonuna gelmişsin. O yüzden bu kadar taze ete biç dokunmanı önermem. Sakatat yasak zaten. Ciger vs yiyemezsin. Eti yerken de çok çok iyi piştiğinden emin ol. İçinde pembelik olmasın.
Toxoplazma çok tehlikeli. Ben de bilmiyordum. Sordum araştırdım. Gebeliğin sonuna kadar antibiyotiklerle tedavi ve amniyosentez öneriliyor. Yani öyle basit bir virüs gibi değil. Bebeğe geçmesi bebek açısından hayati riskler meydana getiriyor. Hiç riske atıp kafanı ağrıtma. Yani mecbur değilsen, temkinli olmak en güzeli. Ama illa yapmak zorunda isen, çift kat eldiven tak. Elini yüzüne sakın götürme. İşin bitince hemen seyreltilmiş çamaşır suyu ile yüzeyleri temizle ve kıyafetlerini makineye atıp duşa gir. Çünkü kurban eti çok taze bir et. Ve besi hayvani değil. Yani kesimden sonra testten geçirilmiyor. Direk evine getiriyorsun.