bukkar Merhaba 38 haftalık gebeyim. İlk doğumum olacak bu sebeple muhtemelen epizyotomi atılacak. Epizyotomi sonrası dikişler dışarıdan belli oluyor mu? Yada vajinada çok fazla bollaşma oluyor mu? Hiç eski haline dönmüyor mu?
Melike3506 bukkar neden kesi atılacağını düşündünüz ki her doğumda kesi atılmıyor. Kontrolsüz yırtık olmasın diye gerekliyse atıyorlar
cinderella bukkar benim ilk doğumum normaldi fakat çatım basık rahim ağzı dardı bu yüzden kesi ve dikişlerim çoktu sizde her şey normal ise dikişli olmayabilir benimki neredeyse bir karış dikişliydi buna rağmen 15 günde eski haline döndü zaten genişleme olmaması içinde daraltma yapıyorlar dikerken
twobabymomm bukkar her doğumda kesi atılmıyor önemli olan çatınin müsait olması benimki dardı meselq mecbur açtılarm dikiş izi belli olmuyor çünkü vajinaya değil kenara atıyorlar bolluk darlikla alakası yok
clementine16 Melike3506 evet ama ilk doğumlarda çoğunlukla olduğunu duymuştum kolaylaştırmak için. Elebette herkese direkt atmıyorlardır ama ben de dikişlerden biraz çekiniyorum ilk hamileliğim
Melike3506 clementine16 gebe okulundaki ebeler her doğumda atmıyoruz gerekli olursa atılıyor zaten onu biz anlıyoruz demişti benimde ilk hamileliğim ama hiç kesiyi falan düşünmüyorum
clementine16 Melike3506 siz nerenin gebe okuluna gitmiştiniz? Ben de 32. Hafta civarı gidicem sanırım geç mi bilmiyorum ama
Melike3506 clementine16 ankara etlik şehir hastanesinde gittim. 30. Haftada gittim ben geç olmadan gidin sizde sonra çok ağırlaşcaksınız gidemezsiniz sonrasında
bukkar umransag düşünmek istemiyorum aslında ama bebeğin kafası 2 hafta önden gidiyor ve kilosu da bir tık fazla olunca ister istemez düşünüyorum 😔
ennaa Bence epizyotomi hiiiç kafada büyütülmemesi gereken bişey , lohusalık geçene kadar iyileşiyor hemen eski haline dönüyor, kesi esnasında bişey de hissedilmiyor lokal anesteziden , gerekliyse atıyorlar genelde de gerekli oluyor gördüğüm kadarıyla