38+4 de 3 kg olarak dünyaya geldi bebeğim.
1-1,5 haftadır bel ve sırt ağrımın aşağı baskı hissimin olduğundan bahsetmistim burada doktor kontrolümden sonra yatışım istendi 2. gebeliklerde açılmanın daha hızlı ilerleyeceği söylendi bende kabul ettim.
doğum yapacağım hastaneye 3 cm ile giriş yaptım 2 saatte bir yürüyüşe gönderildim ve tekrar tekrar muayene edildim açıklığım her 2 saatte 1 cm artıyordu gece 2 de açıklığım 5 cmde kalmıştı artık ve doktor zorlamak istemediğini istersem eve gidip duş alıp dinlenebileceğimi sabaha yakın tekrar muayane etmek istediğini söyledi. eve gittim ama duş alacak enerjim yoktu egzersiz de yapamadım sabah 6ya kadar uyudum 8e kadar kahvaltı yapıp hazırlanıp ev icinde ördek yürüyüşü yaptım. hastaneye vardığımda açıklığım sadece 6 cmdi hala istenen açıklıkta değildi ama salamayacaklarını söylediler. yatışım yapıldı öğlen 2ye kadar açıklığım sadece 7cmdi oda icinde nst bağlandım ve eğil kalk çömel yaptım. bu arada pilates topu verilmiyordu gebeler cunku üstünden düşebiliyormuş ani tansiyon dalgalanmalarından dolayı sadece duvara ve yatağa tutunarak egzersiz yapabildim. açıklığım sadece 1 cm artmıştı 7 cm olmuştu 2 buçukta suni sancı getirdiler ve zorlamamız gerekiyor artık bize sancı lazım dediler açılmam ilerlese de hiç sancı hissetmiyordum. üstünden 5 dk geçti geçmedi tam 14:50 de kızım doğdu. ebeye itmek istiyorum dedim bana açıklığım yeterli seviyede değil sakın itme sancının etki etmesini bekle dedi bekleyemiyorum itmem lazım dedim hemen yatağım çatala döndü ebe başı görünüyor dedi suyunu patlatıcam işini kolaylaştırıcam dedi suyu patlatmasıyla tek ıkınmada suyla bebeğim aynı anda çıktı🥹💗 hala nasıl yaptım bilmiyorum benim sesimi duyan tüm calısanlar odaya gelmisti yaklasık 20 kisi vardık herkes merakla bakıyordu tüm süreç boyunca benimle ilgilenen stajyer kız o kadar tatlıydı ki onun desteğiyle ve motivasyonuyla kendime olan güvenim arttı. plasentam çıktı sorunsuz bir şekilde ve vajinam incelendi harikasın beyza ne yırtık ne dikis hic biri yok jet hızıyla doğurdun dedi inanılmaz bir gurur ve mutluluk hissettim🙈❤️ ilk doğumum bir o kadar travmatik geçmişti ebe yüzünden o doğumumda da 9 cm uykumda açılarak yatışım yapılmıştı bu doğumumda yer yer karamsarlığa düştüm galiba açılmayacak ben yapamıcam dedim ama bebeğim mucize yarattı 🫠 bir kez daha anladım ki doğum bir ekip işi ve bu ekipte sadece siz yoksunuz. ebenizden sizinle ilgilenen yüzyüze geldiğiniz tüm herkes, bebeğiniz, siz hatta refakatçiniz bile doğumunuzu o kadar çok etkiliyor ki ve her bebek siz ne kadar zorlasanız bile tamamen kendi geleceği vakti kendi belirliyor. ben sancaktepe ilhan varankta doğum yaptım doğumhane dahil tüm süreçlere eşim alınıyordu ama ben istemedim kızımızla kalmasını istedim. muayene zamanı refakatçi çıkarıldı sonrasında her adımda benimleydi. herkese jet hızında bir doğum diliyorum umarım bir nefeste kucağınızda bebeğinize sarılırken bulursunuz inşallah❤️👼🏻