İşin en püf noktası tatlı da yiyosan yanında mutlaka protein olmalı. Ve öğün sonrası 10 dklık yürüyüş. Kaçamak yaptığınız öğünde bunu uygulayın.
Diyetisyen zaten liste verecek. Ona uyamazsanız kendinizi ona uyarlayın. Hangi besinler daha çok yükseltiyo ölçümlerden anlarsınız zamanla. Glisemik indeksi yüksek gıdalardan uzak durmanız lazım. Beyaz ekmek, pirinç, patates gibi. Bu konuda bilginiz yoksa internetten, yapay zekadan besinleri sorarak yardım alabilirsiniz.
Soleus push up diye bir hareket var. Bu hareketi de öğün sonrası yaparsanız 5-10 birim düşürürsünüz.
Ev içi işlerindeki hareketlerde duraksama anları olduğu için şekeri çok düşürmüyo. Daha aktif olmak lazım o yüzden yürüyüş en etkilisi. Yapabiliyosanız düzenli egzersizler de zaten düşürüyor çünkü aktif kullanılan kas kandaki şekeri hücre içine alıp harcar.
Bol su ve düzenli uyku da çok önemli. Strese girmeden kaçamak öğünlerinin ardından bol hareketle düzene sokarsınız. İstediğini her an yiyememek biraz sinir bozucu ama kendi düzeninizi kendiniz oluşturacaksınız.
Gebelikte şekeriniz olmasa bile insülin direnci oluyo ve her türlü dikkatli beslenmek lazım. Şekeriniz olmasa dahi proteini yüksek tutup ara öğünler eklemeniz gerekirdi. Gebelikte beslenme rutin beslenme ile aynı değil çünkü vücut aynı değil. Bunlara takılmadan beslenen hamileler maalesef farkında değiller.