bana bir sürü olumsuz şey söyletti, beni ağlattı. tamam tabii ki gördüğünü söylesin ona bir şey demiyorum ama ne olabilir dedikçe cevap vermemesi beni çok korkuttu. yoksa detaylı bakmasına bakıyo gerçekten. bebeğinin beyninde boşluklar var dedi, bağırsağı ve böbrekleri parlak dedi, genetiğe gitmen lazım dedi. halbuki ikili test sonuçlarım çok düşük riskli çıkmıştı. neyden şüpheleniyorsunuz diyorum ben bilemem genetik cevap verecek buna falan diyo. amniyosentez yapılması lazım dedi neye uğradığımı şaşırdım. ağlaya ağlaya oradan çıkıp bezmialem’e gittim. bezmialem’de down sendromu’ndan şüphelenmiştir dedi doktor. ama dedim ikili test? ikili testi zaten çok önermiyoruz fetal dna yaptırtman lazım bilmem ne bir sürü şey söylediler. hiçbir şey yaptırtmadım, yaptırtmayı da düşünmüyorum. şirketler para kazansın diye fetali önermeye başladıklarını düşünüyorum. çünkü hem devlette hem özelde bana aynı şirketin kartını verdiler. ayrıca o beyindeki boşluklar, parlaklıklar için bezmialem’deki doktor bir sonraki geldiğinde muhtemelen kaybolmuş olacak bunlar dedi. internetten de baktığımda çok kişinin başına gelmiş. gelişimsel bir evre gibi böyle aslında sanki. can bey de dedi evet bunlar geçebilir de ama geçmeyebilir de genetiğin incelemesi lazım diye. yani genetiklik neyim var diyorum 18. haftama gelmişim hiç mi anlaşılmazdı bunca zaman bir şey olsa. rabbim esirgesin ben ona sığınıyorum.