Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri doğum sürecimle ilgili çok fazla detaylı yorum göremediğim için kendi deneyimimi uzun uzun paylaşmak istedim.
9 aylık hamilelik sürecimi Murat Çağan hocamın takibinde geçirdim. Kendisi gerçekten harika bir doktor. Hamileliğimden doğuma kadar geçen süreçte beni hep güçlendirdi, sakinleştirdi ve motive etti. Buradan kendisine tekrar teşekkür ediyorum.
Doğum sürecim ise 05.05.2026 gecesi saat 23.30’da su gelmesi şüphesiyle başladı. Çok yoğun bir su gelişi olmadı; sadece istemsiz bir akıntı hissettim. Risk almamak için doğumhaneye başvurdum. Zaten 39+5 haftalık olduğunuzda ve su gelişi şüpheniz varsa sizi kolay kolay eve göndermiyorlar.
Doğumhanede ultrason ve spekulum muayenesi yapıldı. Net bir su gelişi izlenmese de gebelik haftam dolduğu için yatışım yapıldı. NST’de sancılarım görünmeye başlayınca artık doğumun yaklaştığını anladım. Sabah 07.00’ye kadar sancılarım çok yoğun değildi. Daha sonra kendi sancılarım yükselmeye başlayınca açılmayı desteklemek için alttan ilaç uygulandı ve bu sırada 1-2 cm açıklığım olduğu görüldü.
Saat 12.00’den sonra sancılarım belirgin şekilde artmaya başladı ve açılmam da buna paralel ilerledi. Saat 15.30 civarında aktif doğum sürecine geçildi.
Bu süreçte emeği geçen o kadar çok insan vardı ki haklarını ödemem mümkün değil. Özellikle sancı odasında yanımda olan Niran Hanım… O kadar tatlı, anlayışlı ve destekleyiciydi ki beni gerçekten rahatlattı. Bebek aşağı inene kadar sürekli yanımdaydı; beni hiç kırmadı, üzmedi.
Doğum ilerledikçe etrafımda 5-6 kişilik bir ekip vardı. Niran Hanım, Ömer Alp Bey ve ismini bilmediğim ama ıkınma sırasında “Hadi aslan kızım, güzel kızım” diye beni motive eden sağlık çalışanları… Sağımda solumda durup elimden tuttular, bana güç verdiler. Kendimi iyi hissetmem için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Terlediğimde yüzümü ve ellerimi bile sildiler.
Gerçekten hepsine minnettarım. Böyle önemli ve hassas bir anda insanın yanında anlayışlı, şefkatli ve destekleyici bir ekibin olması her şeyi değiştiriyor. Haklarını asla ödeyemem.
Velhasılkelam saat 16.55 de çocuğum dünyaya geldi. Doğum herhaliyle çok zor sancılı bir süreç ama bunu güzelleştirdikleri için teşekkür ederim. 🙏