birumut_ öncelikle çok geçmişş olsun..🌸 ben de 2 kez kürtaj yaşamış biri olarak yazmak istedim. ilk hamileliğimde kalbinin durduğunu öğrendim küçük haftaydı özelde Vakumlu kürtaj oldum acı falan hissetmedim, 2. de aynı şekilde oldu kalbi durmuş o yüzden yine vakumla kürtaj oldum aynı doktoruma gittim….:( en az 2-3 hafta ilişki önermiyorlar rahim toparlanması lazım..
kürtajımdan 41-42 gün sonra adet olmuştum. ama adetim çok az geliyordu hemde süre olarak 1-2 güne düşmüştü.kadın doğum doktoruna gittim, karından ultrasonla bakarak bir şeyin yok dedi. 3 ay korunun demişti.
3 ay sonra da hamile olduğumu öğrendim. pıhtılaşma falan yok dediler doktorlar ama ben bu hamileliğimi öğrendiğimden beri coraspirin 100 mg içiyorum önlem amaçlı. bi de hamileliğimi çok erken öğrenmiştim adet günümden önce erken gebelik testiyle..hemen doktora gittim ama doktor ultrasonla bakmadı adetimden önce gittiğim için kese bile oluşamamıştır dedi.
2 kez bebeğimi kaybettiğimi, bu 3. gebeliğim diye söyleyince gerekli kanlarımı aldı (kan uyuşmazlığı varmış mesela bu hamileliğimde öğrenmiş oldum, ama İndirekt Coombs testi negatif çıktı kanımda bebeğe karşı bi olumsuzluk olmadığını söyledi) ve folik asit içip içmediğimi sordu içmiyorum dedim biraz kızdı, 2 kürtajın var daha önce başlamalıydın bebek düşünüyorsan dedi..sonra aktif folik asit verdi bana (tetrafolic) onu içtim. 1-2 hafta içinde de ilk kese sonra bebek ve kalp atışını duyduk.. kalp atışını duyduktan sonrada d vitaminim çok düşük olduğu için onada erken başladım ocean damlalı d vitamini içtim. bu 3 vitamini 3 aya kadar hep kullandım. sonra kestik. ama coraspirine devam ediyorum 36. haftama kadar devam etcemm