Metonya İşveren doktor kontrolü için izin vermek zorunda değil mi ? Saatlik ya da tam gün olduğunda kesinti yapıyor mu ? Bildiğim kadarıyla sağlıkta kesinti olmaması lazım. Doğru bilenler beni bi aydınlatabilir mi ?
nes94 Metonya evet canım mesai saatinde randevun varda eğer mesaiden sayılıyor senden kesinti yapamazlar
Durununannesi80 Metonya öle bişey var ama kim uyguluyo ki bende özel sektördeyim valla bulsalar iznimi vermcekler 29. Haftamdayım ve tüm gun ayaktayım wn mantıklısı sürekli 3 gunden fazla rapor almak
Ezgib Metonya hastaneye gittiğinde is basi kağıdı alman gerekiyor eğer almazsan ücretinden keserler is basi kagidida hangi saatlerde ordaysan onu yaziyor işin erken bitti ama gitmedin yine kesinti oluyor
Ruyam34 Metonya kontrol veya muayene için izin vermek zorunda gün içinde kaç saat sürerse sürsün. Ama siz tam gün almakla ilgili bişey yazmışsınız sizin bu durum farklı duruma giriyor hiç kimsenin 1 tam gün kontrol muayene sürmez bir günlük rapor alırsanız sözleşmeniz gereği farklı şart Yok ise bu para kesilir ama tam gün almayıp gitseniz hastaneye yarım gün kullandın geldin hiç bişry yapamaz
Metonya Durununannesi80 asgari ücretten gösterdiği için maaşları rapor alsan da zarardasın yine. Ben geçen zorunluluktan 4-3 toplam 7 gün olacak şekilde rapor aldım kesilen 600 küsür sgk dan yatan 250 😂
Jasmine3 Metonya canım tam gün olurda 1 günlük rapor yarım gün okursa da epikriz raporu veriyor benim doktorum ben muhasebeye onu veriyorum kabul görüyor. Bende kurumsal firmadayım fakat bizde izin aldığımız da sağlık ta olsa normal bir evrak vermezsem yıllık izinden düşüşüylüyor maaş kesintisi yapmıyor.
nes94 Metonya hastanede olduğunun anlaşılması gerekir herhalde o kadarını bilmiyorum. En kötü ihtimalle rapor al canım o gün için
aysenur_sk Tabiki yapamaz. Bende özel sektördeyim. İzin kapıdımı yazıuprum gidip amirime ve müdürüme imzalatıyrum. Sağlıktan dolayı kesinti yapamaz kanunda bile yasak kesinti yapması.
Durununannesi80 aysenur_sk benim gecen ay 2 gunluk raporumun ücretini kestiler ya öle sinir oldum ki keyfimdende deil hastanede yattım bu ay kesmişler gördüö 3 gunden öncesini kesiyomus 3 gun oluncada 1 gununu sadce devletten alabiliyosn sacmalık
Jasmine3 Durununannesi80 ben henüz tam gün rapor almadım ama bir günü kesmiyor bizim iş yeri tamamen baştakiyle alakalı canım yarım gün gitmiştim ona da epikriz raporu verdi doktorum muayene olduğuma dair kabul ettiler.
Metonya Durununannesi80 benim bildiğim de şöyle rapordan kesinti yapılıyor ama izni vermek zorunda kesinti yada yıllık izinden düşemez
Ruyam34 Durununannesi80 rapor gününü 3 gümden az almıcan özel sektöre bu gerekiyor 3 günden az alınca işveren ücreti yatırıp yatırmamakta serbest kanunda yasada böyle dizin işyeri yatırmıyor ve bu yanlış işlem değil o yüzde. Fazla alacaksın o zaman kesemiyor parayı 2 günü paşa paşa yatırıyor diğer günleri SGK sana PTT yatırıyor
Metonya nes94 saatlik izinde sıkıntı olmuyor zaten hastaneye gittiğimi biliyorlar da bir sonraki randevumda tam gün izin almak zorundayım 3 farklı yerde kontrolüm var onun için ataştırıyorum
Metonya Ezgib şimdiye kadar hiç ücretten kesilmedi direk hastaneden çıkıp tekrar işe geldim hep ama sonraki kontrolümde öyle olmayacak ondan merak ettim
Durununannesi80 Ruyam34 aynen öyleymiş ben saglık ocagından almıstım ama birdahakine sylucem 4 5 gunluk versin
Metonya Ruyam34 evet canım gidip gelince bir sıkıntı yaşamadım hiç ama ayın 9 unda 11:45 14:00 ve 15:30 olmak üzere 3 farklı kontrolüm var hepsi de gebeliğimle ilgili farklı farklı yerlerde bu durumda işe gidip gelmem mümkün değil nolacak bilemiyorum 😂
Ezgib Metonya o isverenle alakali demekki normalde kesilmesi gerekiyor çünkü senin o saate isyerinde olmadığını is basi kağıdın doğruluyor hatta özel muayenehanedekiler kabul bile edilmiyor
Ruyam34 Metonya hımm o zaman doktordan 3 gün rapor al kesintin olmaz 3 günden az alırsan yine kesilir paran . Son randevun kaç gibi biter acaba mesai saatin kaça kadar 7 e kadarsa yine gitmiş olmak için git diycem ama bilemiyorum saatini yolunu
Metonya Ruyam34 ben özel okulda çalışıyorum öğretmenim çıkışım 17.40 ama ben 3 gün de rapor alsam 1 gün de alsam kesintim oluyor 😂 benim için 3 gün almak daha zararlı bir durum. Son randevum detaylı ultrason olacak sonrasında da kendi dokrorumu bekleyeceğim yetişemem zaten ama ben şunun için soruyorum işin özeti hamile olduğumu öğrendiklerinden beri üzerimde bir baskı çıkış saatimi değiştirdiler 1 saat geç çıkmaya başladım öğretmen azlığını bahane ediyorlar ama yeniler geldi değişen bir şey yok. Madem öyle ben de kısasa kısas yapmak istiyorum randevum olduğunda tam gün izin alayım nasıl olsa izin vermek zorunda. Bunun için öğrenmek istiyorum aslında.
Ruyam34 Metonya ilginç biraz lisansa lisans yapmak istiyorsanız doktordan fazla yorulmaması gerektiğine dair rapor alın ve sizin mesai saatlerini derslerinizi azaltması gerekecek Buda zorunlu hamile kadınlar önceki çalışma şartları ile aynı şekilde çalışmak zorunda değil ancak bunu yapabilirsin rapor ücreti kesiliyor dedin 3 gün 1 gün farketmediğini belirtin bu sözleşmede mi böylr anlaştınız böyle bi şart Yok ise kesemez parayı ben şikayet ettim bunu yaptıklarında ve geçmişe dönük paralarımı da yatırdılar tüm şirket çalışanlarınada geri yattı :)