Eveeettt 40+3 de doğum yaptım bu gün doğum yapalı 43 gün oldu uh ne kadar çok zaman geçmiş vajinal başlayıp sezeryanla sonuçlanan minicik kötü kocaman iyi doğum hikâyem öncelikle korkan varsa korkmayın kızlar bir şekilde geliyorlar.
Sakarya kadın doğum ve eğitim araştırma hastanesinde doğum yaptım 40+3 de muayene için gittiğim hastanede yatışım yapıldıktan sonra ve 3 günlük bir suni sancı ve bekleme sürecinden sonra açılma olmaması ve sancıları yeterince hissedemememle beraber sezeryan kararı alınıp ( bu kararı almaları için gerçekten çok zorladım) doğum yaptım.
Sancı çekmediğim suni sancıyı hissetmediğim için yorum yapamam ancak doktorlar ebeler için yorum yapmam gerekirse 4 vardiya doğumhanede kaldım ve 4 ebe 8 e yakın doktor gördüm ebeler çok iyilerdi gerçekten o kadar memnunum ki bir daha olsa onlar gelsin isterim. ( 1 tanesi hariç isim vermem doğru olmaz umarım hiç birinize denk gelmez suda doğum için hevesle koşa koşa başka hastaya gidip benim suratıma dahi bakmayan gereksiz bir insandı kendisi sonradan başka ebeyle değiştirdik kendisini) Doktorlar konusunda da en çok zorlandığım benim yapısal olarak rahmin düşmemesi ve geride olması kanalın darlığı gibi sorunlarım olduğu için vajinal muayeneydi her vardiya değişiminde muayene oldum ve vajinal doğum olması için her seferinde biraz daha biraz daha zorladılar en başta çok zor olmayan bu muayene son 2 gün inanın o kadar can yakıcı hale gelmişti ki çatala çıkmak dahi istemiyordum 3 gün boyunca herkes doğuruyor gidiyordu bir tek ben kalıyordum o yüzden de inanın psikolojik olarak çok yorulmuştum son gün yine bir muayene ve doktor değişiminden sonra canım ebem Ecenin önerisiyle sezeryana alındım. Ebemin yönlendirmesine rağmen 3. Gün sabahında tekrar suni denemek isteyen doktoru reddetmem üzerine senin sancını bekleyelim ısrarlarınada boyun eğmemem sayesinde ( ki gece 3 den beri suyum geliyordu) korkuyorum suyum geliyor 3 gündür burdayım denemediğimiz şey kalmadı artık istemiyorum kendimi iyi hissetmiyorum gibi gibi doktorumla endişelerimi paylaşınca uzman doktorla konuşup sezeryan kararım onaylandı imza attıktan sonra yarım saat ameliyathane için bekledim ve gider gitmez 5 dakika içinde evladım dünyaya geldi. Epidural anestezi ile bel altı uyuşturularak doğum yaptım iğneyi hissetmedim yapılırken ancak 1 gün belinizde sizinle beraber kalan parçalar uzanırken ki sadece sırt üstü olduğunuz için can yakıcı oluyor insan uzanmaya uzanırken hareket etmeye korkuyor benim ilk doğumum tecrübesizliğimden kaynaklı canım çok yandı çoğu şeyde o yüzden kötü kısımları atlıyorum kesinlikle sizinle sezeryan tecrübesi olan ve her şeyin farkında olan biri olmalı. Korkmayın ikisininde zorluğu var ben sezeryan olurken arkadaşım yanımda vajinal doğum yapıyordu canınız yanıyor evet zor evet ancak Allah gücünü kuvvetini veriyor iki doğum şeklinin de sizin ve bebeğinizin iyiliği için olduğunu hangisi sizin için sağlıklıysa onun olacağını unutmayın ❤️ Rabb’im bekleyen herkese sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 🤲❤️ Uzun oldu ama çoğu şeyi anlatamadım bile merak ettikleriniz varsa Sezeryan doğum ve Sakarya seah hakkında sorun lütfen söylerim ❤️