Deniiibayyy Bana da 14.haftalarda tanı konmuştu. Düzelir diye bekledik ama düzelmedi. 26.haftada leke şeklinde bir kanama yaşadım, öğretmenim, aktif çalışıyordum bu lekelenmeden sonra doktorum okula gitmeme izin vermedi ve bana heyet raporu verdi.
Doktorumun yasak dediği her şeye dikkat ettim, nerdeyse hiç iş yapmadım hamileliğimi dinlenerek geçirdim. 34+6′da doktorum ultrasonda sancı gördü hemen ciğer geliştirici iğne ve sancı kesici serum yaptı bu hafta alabiliriz bebeği hazır olsun dedi. Sonrasında sancılar düzeldi. 36+3′te karnımda acı hissedince doktoruma gittim. Doktorum ultrasonla bakar bakmaz sancı başlamış hemen alıyoruz seni doğuma dedi ve o gün sezaryenle doğum yaptım çünkü plasenta previada normal doğum maalesef ki mümkün değil.
Beni gittiğim her doktor çok korkuttu hatta devlet hastanesindeki doktorlar bir süre sonra bakmayıp direkt perinatolojiye yönlendirdiler ve sadece üniversite hastanesinde doğum yapabileceğimi söylediler ama ben özel hastanede doğum yaptım.
Size tavsiyem şudur ki eğer plasenta previa durumunuz düzelmezse kendinize iyi bir cerrah belirleyin ve ona güvenin ama ne olur ne olmaz diye ikinci bir doktorunuz da olsun. Hastanenizin imkanlarını da gözden geçirin doktorunuzla önceden konuşun çünkü olası bir kanama durumunda kan takviyesi gerekebilir hastanenizin kana hemen ulaşabilmesi gerekiyor. Ya da erken doğum olursa (ki inşaallah olmaz) küvöz gerekebilir bu konuyu da detaylıca araştırmalısınız.
Ben sürecin sonunun böyle biteceğini bilsem hiç stres yapmazdım. Anın tadını çıkarın ve minik bebeğinize odaklanın başka da hiçbir şey düşünmeyin 😊