Bus Hani derler ya adetliyken kırkı çıkmamış çocuğa bakılmaz sivilce çıkar leke olur yüzünde diye sizce doğruluk payı var mı yada batıl inanç mı 🙂
mom44 Bus bence batıl inanç sonuçta ebeler adetken doğuma giremem demiyorlar bebeğe bakıyorlar. Bence kötü gözle bakmak faha fazla zararlı
Edatalha Bus doğru mu bilmiyorum ama benim oğlumda oldu çocuğumun suratını sivilceler bastı benek benek olmuştu yavrum sonradan öğrendim ki görümcelerimin ikisi de adetliymiş ondan mıydı evimiz çok sıcaktı ondan mıydı tespit edemedim ama adetli biri bebeğe bakarken annen gibiyim demesi gerekiyomuş o zaman bisey olmuyomuş bu bir duyum
aasenamerve Bus adet görmekte Allahtan değil mi? Ayrıca doğum yapan anne de adet kanaması görüyor bebeğine bakarken. Bu tür şeylere inanmak iyi değil dinimizce de.
Sonay Bus ona inanmıyorum ama adetli olupta nazar edenin nazarı değer diye duydum ve inanıyırum Kırıklı çocuğa ve uyuyan bebeğe nazar çok değer bunada inanırım nazara inanırım yani kısacası ☺ Özellikle bebişler için olanından 😏
crescent_ Adetli kadını vebalı gibi göstermek cahiliye adetidir. Bu tarz söylemlere itibar etmeyin. Yoksa adetlinin yemeği de haram, bastığı yer de haram 😉 bu mantıkla gidersek. Kesinlikle inanmayın.