Cok şükür 39+4 de elendik pazartesi günü dogum yaptım. İkinci gebelikte ve ilki epey zorlu geçmişti o yuzden korkularım coktu ama burda okuduğum gibi ikinci doğumlar gercektente ilkinden kolay oluyormuş 😇 okuduklarım bana cok iyi gelmisti simdi bende cam sakura hakkında merak edenlerin içini rahatlatmak adına yazayım dedim.
Öncelikle 2 gece onceden sancım başlamış gibiydi ama tam da anlamadim cunku sabahında hic biseh yoktu. O gun cok fazla yuruyus hareket yaptım gunduz bisey yoktu gece yatınca cok sık uyandim ağrıdan sancıdan ama yorgunluk ve uykudan tam anlayamıyordum sabah 5 den sonra şiddetlendi artik 6 da oldugunda sancıları yatakta çekemez oldum. Bu arada bir dipnot gireyim ilk dogumda hic sancı çekmedim kasılmalarla doğuma gitmiştim karnim sertleşiyordu 5 cm aciklikla hastaneye gitmeme rağmen tam açıklığa kavuşmam cok uzun sürmüştü suni sancıya rağmen ve aşırı halsiz kalmıştım dogum anlarını yarı baygın gecirdim tum acılar birbirine girmişti.
6 da kalkıp evi toplamaya başladım 7 de eşimi uyandırdım oglumu kayinvalideme gönderdim. Annem bizdeydi onunla eve dolandık ama sancılarım epey sisdetlenmisti geldiğinde yapabildiğim tek sey comelmekti (bunu da yine burda biri yazmıştı allah razi olsun gerçekten cok ise yaradi) sanciyi en hafif ağrıyla atlatabildiğim tek pozisyon bu oldu. Neyse kahvalti sonrasi duşa girdim uzun uzun. Sonra öğlen vakti artik şiddetine dayanamadığım bir noktada hastaneye gidelim dedik. Oraya varınca sancilarimin arasi 5 dk dan 8 dk lara çıkmıştı hemen içeri girmek istemedim ilkinden korkularım kaldığı icin hastaneye yatış yaparsam cok bekletirler vs diye son ana kadar çekmek istedim. Neyse hastane etrafında yuruyus arabada bekleme derken 1 saatten fazla da oyle zaman harcadık ve sonunda acilden giriş yaptım. Muayene eder etmez beni doğumhaneye aldilar direk tekerlekli sandalye ile tam açıklık diyerek hersey cok hızlı gelişti burdan sonrasinda tum çalışanlarda panik hakimdi bana sürekli ıkınma diyorlardı ama bende hic ıkınma hissi yoktu Neyse doğumhanede direk dogurtmaya çalıştılar tabiki yapamadım cunku hazir değildim sonra doktor da söyledi tam demişler ama bu hala 8 cm falan diye. Sonra doğumu desteklemek için eliyle alttan perine masajına benzer biseyler yapmaya başladı ama değişim vakti geldi galiba yarim saat uğraştıktan sonra baska doktor ile yer değiştirdiler. Gelen doktor cok daha güler yüzlü tatli biriydi ben artık yapamayacağım diye sacmalarken tek tek konuştu benimle doğru ikinmayi nasil yapacağımı anlattı ben tabiki yapamadım açılardan sonra onun yönergelerini dinlemeye başladım cunku boyle yaparsan bebegin kafası odemlenecek su an sadece süreci uzatıyoruz vs diye beni teşvik etti. Nihayet dogum oldu. Orda ilgilenen doktor ebe bebekle ilgilenenler hepsi cok iyi insanlardı allah razi olsun hepsinden. Özellikle doktorum cok tatli biriydi. Dogum sonrası süreç cok uzundu dikiş faslı vs o ara her sorumu cevapladı. Bebegimle ilgilenenler sonrasinda gogsume koyup emzirmek icin epey ugrastilar. 1 girdigim doğumhanede 14.12 de dogum oldu ama işlemleri 15.45 de bitirdiler. O ara asla kimseye haber edemedim esim annem disarda cok panik olmuşlar. Ekranda dogum bitti yazmis 14.30 gibi ama hic bilgi verilmemiş onlara. 4 de zor girebilirler iceri. Ben cok fazla terledim cabamdan ama islak üstümde 4.30 da kadar beklettiler serum bitsin diye. Buraya kadar hersey iyiydi ama sonrasi zorlu gecti cunku sabah 6 ya kadar o odada kalmak durumda bıraktılar asla duzgun bir açıklama yapmıyorlar doktor izin verecek oda bos olursa alicaz vs duye diye oyaladilar. Dogum yatagi asiri rahatsız cunku çatal olarak tasarlanmış semsert bisey. 169 cm boyundayım tam sigamiyordum. Ve en kötüsü kapiyi sürekli açıyorlar kapali tutmuyorlar sürekli baska doğumlarin sesi geliyor o sesler psikolojik olarak cok zor. İlk bir kac seferde ağladım insan cok kotu oluyor başkasının acısını duyarken cunku az önce bende aynısını yaşamışken. Odaya sürekli kontrol icin girdiler ilgi alaka yönü bu anlamda iyiydi. Sabah 6 da odaya alındık oglen 2 de yani 24 saat dolunca taburcu ettiler. Benim beklentimin uzerinde iyi gecti sehir hastanesi oldugu icin kafamda cok şeyler kuruyordum ama hiçbiri olmadi cok sukur ilki gibi zor da olmadi dogumum. Eminim herkesin tecrübesi farkli olacaktır ama ben genel anlamda memnun ayrıldım hastaneden. Dogum odasinda o kadar beklemeden servise alınsaydım hersey cok iyi olabilirdi bile😇