gvnrzz tek kişide olması demek normal yollarla doğacak çocuğun taşıyıcı olabileceği anlamına geliyor. Eş adaylarının diğerinden istenmesinin nedeni hastalık yapma ihtimalinin olup olmaması. Sonradan test verecek kişi de riskli çıkarsa devlet tüp bebeği ücretsiz yapıyor. Eşlerden birinde sorun olması çocuğun taşıyıcı olacağı anlamına geliyor bu hastalık yapan bi durum değil. Benim bilgim bu şekilde eğer eşlerin ikisi de taşıyıcıysa doğacak çocuk %25 sma hastası oluyor %25 sağlıklı %50 taşıyıcı oluyor