powerpuffgirlss öncelikle hayırlı olsun. Sezaryen dogum yapmış bir anne olarak yaptıklarımı yazıyorum;
GIDALAR
Yeşil yapraklı sebze tüketmek ( ıspanak )
Tahin helvası yemek
Dereotu yemek
Günde 3 lt su içmek
Bestlak damla ( günde 4 defa 20şer damla )
Solgar Biramayası B12 vitamini ( günde 6 adet )
Hoşaf içmek ( üzüm dut kayısı incir keçiboynuzu ile hazırlanmış )
Et ya da tavuk suyuna çorba içmek
Gıdalar dışında;
Anne ile bebek arasında bol temas
Sıcak duş, göğüslere duşta masaj
Sürekli emzirmek, ama sürekli, ağladı emzirmek güldü emzirmek
Sağım yapmak ( elektrikli pompa ile 3-4 saatte bir emzirmek, sayet sağım saati emzirme saati ile çakışırsa önce emzir sonra sağım yap )
Her emzirme sonrası sağım yapıp göğüsleri boşaltmak
En son emdiği ya da sağım yapılan meme ile bir sonraki emzirme ya da sağımı başlatmak
Sürekli uyarmak en önemli konu , vücut böylece süt lazım depolar boş haydi çalışmaya diyor, yoksa nasılsa süt var üretmeye gerek yok diyor sistem
Su çok ama çok önemli bir faktör
Temas da çok gerekli
Beslenme de olmazsa olmaz
En son ve yine eşit öneme sahip olan eylem UYKU
Derin olmasa da bebek uyurken uyumak, sağım ve emzirme için saat kurup uyanmak lazı2-3 saatte bir beslemeyi unutmadan devam ederseniz benişiniz hemen toplar, sütünüz de hızlıca gelir.
Siz yaparsınız, kendinize inanın! 🧿🙏🏻🫶🏻