Chan Merhabalar, Bir çoğumuz bu konuda aşağı yukarı bir çıkmaza giriyor. Ben de kabin boyu bir valizle, haftalık kalacakmışım gibi gidenlerden oldum 😅 Bu süreçte iyi ki aldım veya almadım dediklerim tabii oldu. Şahsen sezaryen olduğum için iki gece kesin yatışım vardı. 2 10'lu hastane çıkışı 1 5'li hastane çıkışı yanıma almıştım. Ayrı etten uzun, kısa kollu olmak üzere ikişer çıtçıtlı body ile birlikte iki tane patikli alt ilave etmiştim. İyi ki de yapmışım hepsini kullandık 😅 ilk 3-4 saat bebek sıcaklığını koruyamadığı için çift kat giydirebiliyorsunuz. Çorap iki tane alın derim. İçten giydirmek için lazım oluyor kesinlikle. Eğer eldiven tutmayan bir bebişse eldiven görevide görebiliyor 😁 Müslin battaniye 💙 hayat kurtarıcı gibi. İçten iyi giydirince bazen dışarıdan çok kapatmama ihtiyacı duyabiliyorsunuz. Alt değiştirmeye, gerekirse bebeğin yüz örtüsü gibi bir sürü kullanım alanı var. Hafif ve pratik. Ben iki tane aldım ve yetti açıkçası. Takımların penye battaniyelerinin dışında bir de nohut battaniye çok iş görüyor. Bez konusunda elinizi korkak alıştırmayın. 15 tane bezle gittim iki tane kullanmadığım kalmıştı 😅 Depend'in komple paketini götürdüm. Sadece üç tanesini kullanmamıştım eve döndüğümde. İlk saatler hasta bezi kullandığım halde. Ne olur ne olmaz ped götürmüştüm ama tamamen gereksiz oldu. Eve gelişimin ikinci gününde pede geçiş yapabildim. Siz siz olun göğüs kreminizi ben gibi evde unutmayın 😅 Hatta evden çıkış kontrolünde kimlikten sonra gelen en önemli şey olarak görün derim. Ben ilk gün hiç kullanamadım. Çok çatlağım yok ama bu işlerde azı bile nahoş, can yakıyor. İlk gün kullanabilseydim bence bu kadar bile olmazdı. Göğüs kalkanını hastanede onca gelen giden koşuşturmacasında kullanmayı beceremedim açıkçası, bu da bir faktör. Annem yelek alalım diye tutturmuştu, hastanelerde kesinlikle gereksiz. Poşetten çıkarmadık bile 😅 Emzik, biberon hastane çantama koymadım. Meme reddi konusunda ciddi korkularım vardı ve onlardan destek almak da istemedim. İhtiyacım da olmadı çok şükür. Bir ara ben çok uykulu halde olduğumdan çocuğu susturamayınca hemşire mama verelim sen uyu biraz diyince sanırım kadını boğacakmışım gibi bakmışım, öyle diyorlar 😂 Çantaya mutlaka alt değiştirme bezlerinden koyun. Altını açmayı bahane görüp kazalar olabiliyor. Battaniyeler daha temiz kalıyor böylelikle 😅 Hastaneye pişik kremi götürmedim, ihtiyacımda olmadı. Eğer her ortamda banyo yapamayan biriyseniz ıslak mendille kendinizi silmeniz yerine bir ağız mendilini sabunla ıslatıp kendinizi silmenizi tavsiye ederim. Şahsen süt ter kokusu ikilisi ıslak mendille hoş bir hale gelmiyor. Göğüs pedi hayat kurtarıcı. Başta sızacak bir sütünüz gelmese de göğüs ucunuzu çamaşır tahrişinden çok güzel koruyor. Lansinoh'un pedlerini beğendim. Ben emzirme sütyeni yerine atleti tercih ettim ve müthiş memnun kaldım. Lohusalığın en azından ilk zamanlarında belinizi korumanızı tavsiye ederim, atlette bu korumayla beraber rahatça emzirmenizi sağlıyor. Gelelim pijama seçimine. Üst kısmı bol bir şey seçmeyin ben gibi. İnanılmaz angarya oldu benim için çocuğu emzirirken. En son ön kısmını başımdan geriye doğru atıp yolumdan çıkmasını sağlıyordum. Rahat bir terlik özellikle sezaryenli iseniz yapı taşınız olsun. Genellikle lohusa terlikleri pek sağlam olmuyorlar. Ben yanıma evden de götürmüştüm, iyi ki öyle yapmışım. Makyaj yapan bir insan olsam da ne çantaya son anda koymak aklıma geldi, koysam da o dağınık kafayla yapmak biraz zor aklıma gelirdi. Eşinize hem gündüz hem gece için yedek kıyafetler mutlaka ayarlayın. Çok kurtarıcı oluyor. Ve son olarak göğüs pompası, ben ihtiyacım olursa alırım demiştim. İhtiyacım da oldu çünkü bebeğim göğüs ucu tam olmadığından göğsü boşaltamıyordu. Pompa beni mastit olmaktan kurtardı. Onu da mamajoo markasından aldım memnunum. Eksiğim veya sormak istediğiniz varsa sorabilirsiniz 😊
FindiksMom Chan böyle tecrübeler harikaa daha var ama şimdiden bilgilenmek mutlu edici ağzınıza sağlık yani parmaklarınıza😆
Chan Prospectivemom Teşekkürler 😊 Ed71 Rica ederim 😊 büyük bir olayı aradan çıkarmışsın. Darısı doğuma inşallah. [silindi] Çok teşekkürler, allah razı olsun 😊
Ed71 Bugün çantamı hazırladım çok iyi bir yazı olmuş göğüs pedini unuttuğumu fark ettim hemen koyyorum🤗 teşekkürler