lsara yaptırmama kararınıza saygı duyuyorum ama bir anne olarak bir anneyi uyarmayı yaşadıklarımı yaşamamasını sağlamayı isterim. Şeker yüklemesi tanı konulabilmesi için gerekli bir adım. Nasıl ki vitamin eksikliği için enfeksiyon için bir şey olması gerekiyor kan veriyoruz buda öyle bir şey. Şeker keşke sadece bebeği olduğundan fazla büyütse erken doğuma sebep olsa doğuştan kalp hastası bile olmasına sebep bu şeker denilen şey. Yani kısa süreli etkisinin yanında uzun süreli etkiside olabilir. Şeker malesef ki tek seferlik açlık toklukla 3 aylık şekerle insülinle falan kesin ve net anlaşılmıyor. Ya yükleme gerekiyor yada 3 4 günlük her öğün ölçüm. Yaptırmayın ama ölçümle bilin. 3. Gebeliğim ilkinde yaptırdım ne oldu doktorun önemsememesi açıklamaması sınırda deyip geçiştirmesi ile oğlum yoğun bakıma alındı. İkincide kendim takip ettim salak gibi yine aynı doktora gittim mecburen yine önemsemedi var dememe rağmen kendim dikkat ettim yükleme yaptırmadım kabul etmedim doğum için kendi doktoruma geldim insülin başladık şimd en başından kendi doktorumla ilerliyorum insülin kullanıyorum 15.haftadan beri bebeğim önde gidiyor 27+4 üm şuan yine yükleme yaptırmayacağım ama biliyorum. Aynı zamanda bu 3 gebeliğimde yaklaşık 15 16 doktor gezdim. Bu kadar doktordan 3 doktor şekeri önemsedi biri perinatalogdu.