ikbalnur Ben vajinal doğum yapmadım ama senin için internetten baktım dikkatimi çekti çünkü olabiliyormuş böyle bir şey 2 sene geçsede;
Evet, epizyotomi (doğum kesisi) yerinde 2 sene veya daha uzun süre sonra bile şişlik, sertlik veya ağrı görülebilir. Bu durum genellikle skar dokusunun (yara izi) hatalı iyileşmesi, kronik enfeksiyonlar veya doku çekilmelerinden kaynaklanır.
2 Sene Sonra Epizyotomi Yerinde Şişlik Neden Olur?
Skar Dokusu (Yara İzi) Problemleri: Kesik yerinde oluşan sert ve dokulu skar dokusu, bazen şişkinlik hissi yaratabilir.
Enfeksiyon veya Kist: Uzun süre sonra bile o bölgede enfeksiyon veya kronik kistler (örn. Bartolin kisti veya dikiş granulomu) gelişebilir.
Dokuda Çekilme: İyileşme sırasında dokunun yanlış kaynaması sonucu şişlik veya sertlik hissedilebilir.
Tekrar Eden Enfeksiyonlar: Kötü iyileşen epizyotomi izi enfeksiyonlara daha açık olabilir.
Ne Zaman Doktora Başvurulmalı?
Şişliğe ağrı, ateş, kötü kokulu akıntı veya kanama eşlik ediyorsa,
Cinsel ilişki sırasında şiddetli ağrı (disparoni) oluyorsa,
O bölgede belirgin bir kitle fark ediliyorsa mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına (jinekolog) başvurulmalıdır.
Not: Bu bilgiler genel bilgilendirme amaçlıdır. Teşhis ve tedavi için bir hekime görünmeniz önemlidir.