sekaba güya diyetisyene de gidiyorum ama uymuyorum. Herkesin beslenme düzeni farklıdır ama genel olarak deneyimlerimden yola çıkarak şunları önerebilirim;
-Su içmek önemli en az 2 3 litre tüketmeye çalış
- Kahvaltıda ceviz, yumurta, peynir, domates, salata, kıvırcık gibi besinler tercih et (protein açısından ben her gün yumurta yiyorum)
- Ekmek olarak tam buğday gibi daha sağlıklı olanları tercih edebilirsin
- Gün içerisinde sık sık acıkıyorsan ara öğün olarak paketli gıdalar yerine meyve, ceviz, badem ya da sağlıklı atıştırmalıklar tercih edebilirsin
- Çok acıkıyorsan 3 ana öğün 2 ara öğün şeklinde bir planlama yapabilirsin
- Canın hamburger pizza gibi hazır yiyecekler çektiğinde kendini çok kısıtlama ama bence haftada birden fazla olmasın ( benim de bu sıralar hazır yiyecekleri canım çekiyor abartmadan ama kendimi de kısıtlamadan dikkat etmeye çalışıyorum)
-Akşam yemeklerinde birkaç gün sebze, birkaç gün protein olacak şekilde dengelemeye çalışabilirsin
- Geceleri falan çok acıkırsan yoğurt + salatalık ya da meyve tercih edebilirsin
İmkanın varsa da bir diyetisyen ile devam etmeni öneririm 🌸