YyyyYasemin
Evet gerçekten Rabbim yardım ediyor
Benim doktorum erken doğma ihtimalini önce fark etti.
Yani burdan diğer annelerde de sıkıntı yaşayan varsa fikir olsun diye söyleyeyim.
Her şey çok güzelken , suyumda sorun yokken, rahmimde sorun yokken , bebeğimin gelişimi haftası ile uyumlu giderken aniden bir akşam gülüyordum mutluydum keyfim yerindeydi ve tansiyonum çıktı. Benim doktorum da ebem de bu süreçlerde bazen tansiyon dalgalanmaları olur ama korkma sadece 14/9 olursa ve uzun süre öyle kalırsa düşmezse hemen hastaneye diyordu. Arefe günü tansiyonum çıktı. Doktorumun kliniği kapalıydı anlaşmalı olduğu özel hastaneye gittim doktoruma haber verdim yatış verdi takip amaçlı. Sonra tansiyonum düzeldi taburcu oldum bayramı geçirdik çok iyiydim. Bayramdan sonra pazartesi günü tansiyonuma baktık 14/9 yine … kendi doktorumun kliniğine gittim bütün gün burda dur dediler oda verdiler orda yattım sürekli tansiyon takibi oldu düşmüyordu sonra tansiyon ilacı içirdiler düşmedi bir ilaç daha verildi düşmedi. O an doktorum sorun olduğunu anladı. Handan tansiyonunun düşmemesinin belli sebepleri var ama şu an teşhis için erken takipte kalcaz ama ben sana ciğer geliştirici iğne vurcam ne olur ne olmaz demicem riske atmayacağım bebeği dedi kabul ettim. Celestol mu ne o iğneden yaptı bana 2 gün üst üste o iğneden oldum. Sonrasında da hep takipte kalcaz bol su ve tansiyon ilacına devam dedi tansiyon ilacını 2/2 içtim günde 4 tane içtim yani ona rağmen normali 10/5 olan tansiyonum 13/8 den aşağıya düşmüyordu. Biraz yürüyeyim iyi gelir dedim yürüdüm tabi aradan tam 6 gün geçmişti. Yürürken dizlerim ağrımaya başladı fark etmemişim ödem yapmış vücudum. Doktoruma yazdım ben şiştim ödem yaptım dizlerim baldırlarım gibi oldu ayak bileklerimde oyuntum kalmamış dedim ellerim şişti yüzüm şişti. Handan hemen hastaneye gel dedi. Gittiğimde beni korkutmadan nst ye bağladılar sonrasında tansiyon ilacı verdiler tüm gece takipte kaldılar ama ben anladım ters giden şeyler vardı kalbimden hissediyordum. Nst de gece 5 civarında kasılmalarım arttı. Eşime soruyordum kalp atışı kaç kasılma kaç diye bana hep kalp 150 kasılma 5 derken bu şekilde sabaha karşı 5-6 gibi kalp atılı 134 kasılma 50’dedi sonra ki nst de kalp atışı 137 kasılma 70 oldu ama kasılmalar uzun süre öyle kalmıyordu birden 20–30-40-60-70-20-10 böyle düşüş artış şeklindeydi. Baktığımda sonta takmışlardı idrar biriktiriyorlardı gebelik zehirlenmesi mi var diye bakıyorlardı ama sabah 9 oldu doktorum geldi çok korkuyordu gözünden belliydi Handan bebek 29+3 te bitanem ama ters giden şeyler var ultrasonda göremeyiz bunu dedi. 2 ihtimal var 2 si de birbirinden sıkıntı dedi. Ya bebek kakasını yaptı yedi ya da kordondan ayrılıyor ve iki durumda da vaktimiz kısıtlı , senin de 2 seçeneğin var ya acil sezeryanı kabul edeceksin ya da risk alcaksın ama bebeğin kalp atışları 4 saattir artmıyor kaybedebilirsin karnındayken. Doğarsa yaşam şansı olur kalırsa olmaz dedi. Düşünmek için sana 10 dk veriyorum okey dersen acil ameliyata alcaz dedi. Ve ben hayatımın en zor 10 dkkasını geçirdim. Ağlamaya başladım kararım bebek yaşasın da bana ne olursa olsundu ama çok küçük diye diye ameliyata girdim. Normal sezeryan kesiğinden daha fazla keseceğiz acele edeceğiz diye konuşuyorlardı yoğun bakım doktorunu çağırdılar pazar günüydü ve bebeği karnımdan almaları 7 dk sürdü çok hızlı oldular ve yoğun bakım doktoru hemen aldı oğlum ağlamaya başladı o an ameliyathanedeki herkes çığlığı bastı oleyyyy be diye. 3 kere ağladı sonra doktor bana getirdi gör oğlunu ilk öpücüğünü senden alsın sonra biz gidiyoruz dedi öptüm kokladım gittiler. Önce allaha sonra doktoruna emanet ettim ve süreç başladı. 1.020 gram doğmuş 39-40 cm dediler. Ardından o gece yopun bakıma inip görmemi söylediler. Akşam 9:30 da indim gördüm o kadar minikti ki yazmışlar 40 cm 1.020 gr diye.
2 gün sonra kilo vermeye başladı
Nazal solunumdaydı.
Sonrasında entübe ettiler. Entübeyi görünce çok ağladım ama 4 gün kaldı entübede. Sonrasında hep nazalda kaldı. Kilo verdi 900 grama kadar düştü sonra almaya başladı al ver dengesi oldu. Ciğerleri gelişmiş ama bir nokta var orasının açılması lazım dediler zorlanıyor dediler beklediler en son 6 gün önce iğne yaptılar 3-3-3 olarak 3 gün ağır 3 gün orta 3 gün hafif doz olarak. O iğnenin 3. Gününde nazaldan çıktı artık kendi nefes alıyordu. Kilo almış 1.230 gram olmuş. Her şeyi güzel gidiyordu. Şu an 30×8 olarak besleniyor sütle ama sütüm yetmediği için arada mama veriyorlar süreç böyle gidiyor. Allah dualarımı kabul etti hep inşirah süresini okudum allaha emanet ettim. Artık doktorumuz da kilosunu gelişimini beklicez dedi. 1230 gr 41 cm lik 33+3 haftalık oğlumuz. Allahın izniyle 1-1.5 aya kavuşuruz. Evet sabırlı olmak lazım. Süt gelsin diye odaklanmak lazım. Çünkü bebekler çok güçlü ve doktorlar çok ilgili. Burdan sonrasında ben artık bekleme kısmındayım süt arttırmaya çalışıyorum. Bu süreci yaşayanlar varsa sabırlı olun dua edin rabbime emanet edin. Evet zor , ben de hala daha çokkk zorlanıyorum ama iyi olsunlar da sarılmayı biraz daha bekleriz ♥️