Ceylanguller kızım doğduğu an bana Bıngıldağı dar diye bilgi verildi. 3. Ay civarı da kapandı. Sürekli aktif takipteyik bu süreçte her dediğine tam güveneceğiniz bir çocuk doktoru edinmek çok önemli bence. 15gğnde bir baş çevresi takibi yaptık neredeyse 1 yaşa kadar. Persentil cetveline göre takibi yaptı doktorumuz ara ara nöroloji yönlendirmesi konuşuldu ama kızımın gelişmesi iyi olduğu için vazgeçti filan derken çok şükür tehlikeli aşamayı atlattık. Ama ameliyat ve kask süreci de geçirme ihtimali var bu sürecin sonunda her bebeğin. Eğer baş çevresinde büyüme olmazsa beyin içeride gelişmekte zorlanıyor maalesef. Dediğim gibi nörolojiye de çocuk doktorunu da çok ciddi araştırmanızı öneririm bize 1-2 kişi direkt ameliyat dedi çünkü. Özellikle özel bir klinik direkt böyle bir yönlendirme yaptı. Belki de çocuğumu ihtiyacı olmayan bir ameliyata sokacaktım o dönem. Ama ameliyat da başarı oranı çok çok çok yüksek bir ameliyat yani yönlendirilirseniz de en iyisi budur. Dua edin. Gerisi hallolur inşallah. Bir de anne baba ölçümü de yapmıştı benim doktorum genetik mi diye bakmak için bizde anne ve baba kafa ölçümü de çok az bizim de kafalarımız küçükmüş ondam da biraz daha sanırla bekledik büyümesini.