Ben yaptırdım 2 doz şeklinde 1 ay arayla. Tetanoz aşısını olmayalı çok uzun zaman olmuştu. Açıkçası bana mantıklı geldi, çünkü tetanoz anne için önemli. Doğum sırasındaki kullanılan aletlerden bulaş enfeksiypnundan koruyucu oluyor. Boğmacayı da bebeğin için yaptırıyorsun, karnındayken bağışıklanıyor. Neden sonra yapılmıyor bebeğe dersen , boğmacanın olma olasılığı ve hayati risk durumu zaten yenidoğan dönemi ve boğmaca aşısı bebeklerde daha ileri aylarda yapılıyor diye biliyorum. Yani aslında yenidoğan dönemi için yaptırmış oluyoruz. İlk doz karma, ikincisinde tetanoz hatırlatma diye biliyorum. Tabiki son karar sizin 🥰