Aaayseeert Artık bebeğin organ gelişiminin en kritik dönemi (ilk 3 ay) geçmiş oluyor
Bu yüzden bazı ilaçlar, ilk trimesterde yasakken 2. trimesterde daha güvenli kabul edilebiliyor
💊 Neden yine de dikkatli?
Ornidazol gebelikte “tamamen risksiz” diye geçmez
Ama enfeksiyon tedavi edilmezse:
erken doğum riski
rahim içi enfeksiyon
gibi daha ciddi sorunlara yol açabilir
👉 Yani doktor şunu değerlendirmiş olur: “İlacı vermek mi daha güvenli, vermemek mi?”
✅ Senin için net cevap
Doktorun yazdıysa: kullanabilirsin
Ama:
Dozunu artırma / azaltma
Erken kesme
Başkasının önerisiyle değiştirme
⚠️ Dikkat etmen gerekenler
Mide bulantısı, baş dönmesi olabilir (normal yan etki)
Çok şiddetli baş dönmesi, döküntü vs olursa doktora haber ver
Evet, riskli gebelikte Biteral 500 mg (etken maddesi: ornidazol) bazı durumlarda doktor tarafından özel olarak önerilebilir, ama bu tamamen duruma bağlıdır.
🔎 Ne için verilir?
Biteral genelde:
Vajinal enfeksiyonlar (özellikle bakteriyel vajinoz)
Paraziter enfeksiyonlar (ör. amip, trikomonas)
gibi durumlarda kullanılır.
⚠️ Gebelikte güvenli mi?
İlk trimesterde (ilk 3 ay) genelde çok gerekli değilse tercih edilmez
- ve 3. trimesterde doktor, fayda–risk dengesine bakarak yazabilir
Riskli gebelikte ise daha da dikkatli değerlendirilir
❗ Önemli nokta
Eğer doktorun yazdıysa:
Enfeksiyonun bebeğe zarar verme riski, ilacın riskinden daha yüksek görülmüş olabilir
Bu yüzden doktor önerdiyse genelde kontrollü şekilde kullanılır
🚫 Kendi kendine kullanma
Gebelikte antibiyotikler rastgele alınmaz
Aynı ilaç herkes için uygun olmayabilir
Chatcptye sordum böyle diyordu aşkım