24+4 haftalık hamileyim, ikinci bebeğim ve bu hamilelikte başından beri çok kaygılıyım. 13. haftada kanama yaşadım, acile gittim ve progesteron verildi, sonra kesildi.
- haftada detaylı ultrasonda plasentamın çok aşağıda olduğu ama yukarı çıkması için zaman olduğu söylendi. Daha sonra bebeğin böbrekleri biraz büyük göründüğü için tekrar detaylı ultrason önerildi. Bu kontrolde plasentanın hâlâ çok aşağıda olduğu (plasenta previa) ve iki parçalı olduğu söylendi. Araştırınca bunun “bilobed plasenta” olduğunu öğrendim. Doktor doğumda dikkat edilmezse parça kalabileceğini söyleyince çok korktum.
Ayrıca bebeğin kalbi net değerlendirilemedi. Yarım saat bekleyip tekrar gittim ama bebeğin pozisyonundan dolayı yine bakılamadı. Üstelik bu detaylı ultrason için 2 hafta önce gelmediğim için beni biraz azarladı.
Benzer durum yaşayan var mı? Çok endişeliyim 😔