mom_hatice ablama 50’de bir ihtimalle trizomi 18 demişlerdi hatta 3 farklı doktora gitmişti (hem florence nightingile gibi hastanelere hem devlete) birisi ultrasonda beyninde kist var dedi, biri yok dedi, biri de az dedi. Fetal veya amniyosentez yaptırmadı. doğurdu maşallah sağlıklı. Bana da 90’da bir ihtimalle trizomi 18 dediler. Perinatolojiye gittim 22. haftada maşallah herhangi bir belirtisi görünmüyor dedi (henüz doğurmadım). Fetal dna bi yerden fiyat almıştım 10 bin tl üzerindeydi diye hatırlıyorum. Amniyosentez de anne karnından sıvı alındığı için bin de bir ihtimalle düşük riski var diye biliyorum. Ben ikisini de yaptırmadım. Yani herhangi bir sonuç karşısında aldırmayı düşünmüyosanız riske gerek yok. Ama aldırabilirim diyosanız maddi durumunuz varsa fetal dna yaptırın. Amniyosentezin düşükte olsa bi riski var.