semahayall Emzirmenin bir korunma yöntemi olmadığını biliyorum, keza buna güvenip korunmamazlık da yapmadım. Emziriyor olmama rağmen Allah nasip ederse bir evladımız daha olmasını istedik.
Ama şöyle de bir gerçek var; emzirme döneminde vücutta bazı hormonlar aktif olur. Özellikle prolaktin hormonu süt üretimini sağlarken, yumurtlamayı başlatan hormonların (FSH ve LH) çalışmasını bir miktar baskılayabilir. Bu nedenle bazı kadınlarda emzirme sürecinde yumurtlama daha geç başlayabilir ve doğurganlık geçici olarak azalabilir.
Tabii bu her kadında aynı şekilde olmaz; bazı annelerde emzirirken de yumurtlama başlayabilir ve hamilelik oluşabilir. Ben de şu an o meraklı bekleme sürecindeyim. Bakalım nasipte ne var. Allah isteyen herkese hayırlısıyla nasip etsin 🤍🙏🏼