manuscriptduo Neden böyle bir duyguya kapıldınız ki? Sağlık açısından riskler anlatılmış size. Normal doğum isteğiniz anlaşılır ama sezaryen de sonuçta belli durumlarda tercih edilen bir cerrahi yöntem. Sizleri gözeterek bu yönlendirme yapılmıştır diye düşünüyorum.
2 sezaryen doğum yaptım, biri 40+6da oldu, biri de 25+0da ölü doğum oldu, ikisinde de sütüm peşinden hemen geldi. Süt gelmeyecek diye şartlamayın kendinizi. Ama psikolojiden etkilendiği çok net. Çoğu gitmiş azı kalmış, sağlıklı şekilde bebeğinizle kavuşmanıza odaklanmalısınız. Doktorunuz da risk görse zaten kendisi de kabul etmezdi ertelemeyi. Ama biliyorsunuz ki normal doğum olsa dahi sezaryene dönme riski hep vardır, Allah korusun kordon dolanır başka şey olur falan. O sebeple sezaryeni olumsuz bir şey olarak görmemek gerektiğini düşünüyorum. Önemli olan anne ve bebek sağlığı. Dr Burak Hazine’nin bununla ilgili videosu var, belki görmüşsünüzdür. Vajinal doğum ve sezaryen konusunda epey aydınlatıcı şeyler anlatıyor. Yanlış anlamayın, yargılamak amacıyla yazmadım. Ama anne adaylarında bu baskı yeterince var, özellikle toplum böyle yapıyorken. Bir de bunun vicdani yönüyle uğraşmamalıyız, sağlıkla bebeğimize kavuşmamız en önemlisi. Güzel bir doğum dilerim. 🙏🏻