Kızlar merhaba, size bir çıkmazımdan bahsedeceğim. 33 yaşındayım ve 2 yaşında bir oğlum var, biraz geç evlendim ve çocuk 3. Yılımıza doğru doğdu bu nedenle yaş olarak biraz dezavantajlı hissediyorum. Kamu kurumunda çalışıyorum ve çocuklarıma kendim bakmak istiyorum anneme veya kreşe 3,5 yaşından önce bırakmayı düşünmüyorum(3,5 yaş pedagogların önerdiği en erken başlama yaşı olmasından dolayı). Devletin verdiği 2 ay analık izni ve 2 yıl ücretsiz izin var ve bide ekstra olarak memuriyet hayatında 1 defaya mahsus olmak üzere +1 yıl ücretsiz izin hakkımız var. Tek çocukla kalma gibi bir düşüncemiz olmadı hiçbir zaman eşimle 2. Yi düşündüğümüz bir konuydu. Velhasıl oğlum 2 yaşında olduğu için ücretsiz iznim bitmek üzere eğer +1 yılı alırsam 2. Çocuğumda iznim 2 yaş 2 aylıkken bitecek. Bende artı 1 yılımı hem 1. Hemde 2. Çocuğumda faydalansın yani birisi 3,5 yaşında birisi de 6 yaşındayken işe başlamayı plandım ve çalışmalara ( yaş ileri olması izin meselesi ve kreşe vermek istememe gibi nedenlerle) biraz da mecburi olarak başladım. Ve 2. Ayımda hamile kaldım. Her şey planlı gidip tam izinler birbirine denk gelirken 13 haftalıkken düşük yaşadım. Düşük yaşayana kadar da inanılmaz zor bir hamilelik geçirdim. Aşırı bulantılar, ilaçlara rağmen dinmeyen öğürme isteği, başımı kaldıramama vs. Annemgil yakınımda oturduğu için her gün çocuğu da alıp oraya gidiyordum ve öğlene kadar kahvaltı vs halledip çocuğa bakıyorlardı. Akşam da eşim hallediyordu her şeyi öğleden sonra 3-4 saat de ben dayanıyordum çocuğa bakmaya yemek yapmaya vs. Şu anda 2. Ciyi düşünsem annemgil 6 aylığına başka bir şehre gitti ve bana bulantılarımda bakacak kimse kalmadı, eşim çok yoğun çalışıyor sadece pazar günü evde. Aşırı bulantım olursa çocuğa kim bakacak oynayacak yemeğini hazırlayacak bilemiyorum çünkü acile düşecek kadar kötü oluyorum. Bekleyeyim çocuk düşünmeyeyim desem hem ileri yaşta anne olmak istemiyorum hemde izin meselesinin arasını açmak istemiyorum. Düşük yaptığımdan beri bu iki çıkmazın içindeyim. Siz olsanız ne yapardınız bana ne önerirsiniz?