Sebla55 Bu isin ustasi olmus hiri olarak hemen yaziyorum. Normal insan tamsiyonu 12 8 dir. Yüksek tansiyon tehlikelidir. 15 10 ve üstü cikarsa risklidir ve hemen doktora iletmelisiniz. Preeklampsi belirtisidir. Ve anne bebek ölümlerine sebep olmaktadir. Şu an hafif preeklampsi.biri olarak yaziyorum. 15 i 10 gördüğünüz an sizdeki idrara bakilir ve protein kacaginin hafif ve agir olmasina bakilarak islem yapilir. Hafif ise yani benim gibi ise 36. Hafta beklenir en azindan tabi tansiyon ilaci kullanilir. Agir ise bebegin plasentasi anneden ayrilma ihtimali bebek ölümü ve annenin damarlarinin pihtilasmasi bobrek.karaciger iflasi olma ihtimali yüzünden hemen dogurtulur. Konyadaki 310 gramlik bebegi duymussunuzdur. Iste o bebek tansiyon yuksekliginden dogurtuldu.