Saraylokumu ek gidaya yeni başlandığında sadece tadım ile tek tek sebze meyve falan tattiracaksin. Şuan öğün değil sadece tadina bakılması amaçlanıyor. 3 gün kuralı kalktı artık o yüzden ben alerjik gıdalar dışında tek gün verdim. İlk yoğurtla başladım 3 gün yoğurt verdim . İlk gün 1 çay kaşığı 2. Gün 1 tatlı kaşığı 3. Gün 1 yemek kaşığı olarak. Yumurta sarısı , yumurta beyazı, labne, tahin vs alerjileri böyle yaptım. Sebze meyveyi günde 1 kere azcik buharda haşlayıp çatalla ezip verdim yani tabakta toplasan 1 yemek kaşığı yiyecek anca vardır. Onların içine zeytinyağı damlar mutlaka kabızlık olmasın. Biz 5 aylıkken tadıma başladık. Tek tek tattirma bittikten sonra havuç patates yoğurt karıştırıp verdim mesela. 6 buçuk aylık olunca günde tek öğün yarım çay bardagi yerse daha verebilirsin dedi doktor. 9 aylıkken falan 3 öğüne geçtik şimdi 1 yaşında 3 öğün yemek yediriyorum 2 kere de ara öğün meyve kuru meyve falan veriyorum
Onun dışında benim oğlum öyle muhallebi falan sevmedi. Meyve püresi yapıyorum içine irmik koyuyorum. Geçen gün mesela yaban mersini ve böğürtlenli püre yaptım içine ince çekilmiş yulaf koydum. Yedirirken üzerine badem rendeliyorum. Veya meyveli yoğurt yapıyorum yediriyorum. Pureler dışında bizim yediklerimizden yedi 7-8 aydan sonra. Tuzsuz baharatsiz ayırıp öyle yediriyordum