Merhaba anneler,
Bebeğim doğalı 1 ay geçti. Doğduğundan beri göğsümü pek emmedi, bu yüzden başından beri sütümü sağıp biberonla veriyorum, mama ile de destekliyorum. Son günlerde ara ara sütümü emmeye başladı 🥹 İnşallah böyle devam ederse tamamen memeye geçeceğiz diye umut ediyorum.
Bu süreçte süt sağarak bebeğini besleyen annelerin nasıl bir düzeni olduğunu çok merak ediyorum.
Siz günde kaç defa sağım yapıyorsunuz? Kaç saatte bir sağıyorsunuz?
Ben genelde 3 saatte bir sağmaya çalışıyorum ama bazen fırsat olmuyor ve 5-6 saat geçtiği de oluyor.
Süt saklama konusunda da siz nasıl yapıyorsunuz merak ediyorum.
Benim düzenim şöyle:
• Bebeğim biberondan biraz içip bıraktıysa kalan sütü en fazla 1 saat tutuyorum, tekrar içmezse döküyorum.
• Eğer biberona ağzı değmediyse 3-4 saat kadar bekletiyorum, yine içmezse döküyorum.
• Gün içinde birkaç kez sütü buzdolabına koyup ya aynı gün ya da ertesi gün içiriyorum.
• Isıtırken benmari usulü ısıtıyorum.
• Henüz buzluğa süt koymaya başlamadım.
Sütünü sağarak bebeğini besleyen anneler siz nasıl bir rutin oluşturdunuz? Günde kaç kez sağım yapıyorsunuz? Sütü nasıl saklıyorsunuz?
Tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim 🌸