İlk doğumum normaldi. Sancılarım başladıktan 16 saat sonra doğurdum. Epidural aldım. Rahim ağzım ve vajinam yırtıldı ve bol dikişliydi. Sonrasında çok acı çekmedim ama korkumdan 20 gün hareket edemedim. Doktoruma aşırı güveniyordum, sonrasında vajinamda bolluk, acı vs. Yaşamadım.
İkinci gebeliğimde farklı bi şehirdeyim. Doktoruma güvenmiyorum. Gece doğursam gelmez gibi. Üstelik ya dikişimi iyi atmazsa sonrasında cinsel hayatım etkilenir diye korkuyorum.O yüzden sezaryen olmak istiyorum. Eminim sezaryenin de çok ağrıları var. Ama bazıları beni çok korkutuyor. Pişman olacaksın. Kesi yerin her zaman ağrıyacak. Eğilemeyeceksin gülemeyeceksin. O kadar acıyacak ki normal doğum yapsaydım keşke diyeceksin diyorlar. Özellikle annem çok baskı yapıyor normal doğurmam konusunda. Çünkü ikinci doğumun çok daha kolay olacağını bu nedenle sezaryen seçeneğine hiç gitmemem gerektiğini düşünüyor.10 gün sonra doktor kararımı isteyecek. Sizce ne yapmalıyım?
İki doğum şeklini de deneyimlemiş arkadaşlarımın fikrine ihtiyacım var.