Kızlar foruma yeni üye oldum:) Benimle benzer durumda olanlar varsa diye deneyimimi paylaşmak istedim..
8 ay önce plansız ve sürpriz bir gebeliğim oldu. Yaşım 38 ve ilk hamileliğimdi. Fakat 9.haftada bebeğimin kalbi durdu ne yazıkki kaybettik. Ciddi bir yas süreci atlattım gerçekten yaşayan bilir bu acıyı. Doktorlar kromozomal anomalidir diye geçiştirse de ben tatmin olmadım ve genetik pıhtılaşma paneli yaptırdım. Sonuç MTHFR C677T homozigot çıktı. Bu arada homosistein değerim de 9,3’tü.
Tabiki rahat durmadım , türkiyede pek çalışma yok bu alanda direkt yabancı kaynakları araştırmaya başladım. Dr.Ben Lynch , spesifik olarak bu alanda çalışan önemli bir doktor. Hemen kitabını okudum, videolarını izledim ve önerdiği reçeteyi kullanmaya başladım. B vitaminlerinin aktif formlarını (Metilfolat, riboflavin, b6 p5p, metilkobalamin ve betain) günlük önerilen dozlarda almaya başladım.
Hatta yurtdışında hepsi bir arada güzel bir takviye buldum, isteyen olursa ayrıca paylaşırım.
6 ay sonra homosistein seviyem 5,1’e düştü. Bizim doktorlar hiç önemsemiyor ama sağlıklı bir gebelik için bu değerin 5-7 mertebesinde olması isteniyormuş.
Şimdi 12 haftalık gebeyim 🧿 aktif b vitamin complex’ine devam, 8.hafta itibariyle oksapar ve ecopirine başladım, doğumdan sonra ilk ay sonuna kadar kullanacağım. Hayırlısıyla sağlıkla yavrumu kucağıma alacağım günü bekliyorum🙏