-Cennetkusuannesi- canım sizde genetik bir hastalık olmasına gerek yok zaten. Kimyasal olmasının nedeni genelde bebeğin genetiğiyle alakalı ya da ilk trimester düşüklerinin nedeni bebeğin genetiğiyle alakalı olabiliyor. Bunları önemlemek amaçlı yapılabiliyor. Mesela biz 4 embriyo genetiğe gönderdik 2 tanesi sağlıksız geldi. 2 tanesi sağlıklı geldi. Sağlıksız olanlar ya tutunamazdı, ya sağlıksız olurdu , ya da ilk trimester düşükleriyle sonuçlanırdı(Allah korusun). Genetiği sağlıklı olanlarda tabi %100 tutunacak diye bir durum söz konusu değil tabi ki rahim durumu vs de etkiliyor. Yani şöyle genetik yaptırmadan tüp bebek yapılmış olsaydı ilk transfere genetiği sağlam gelmiş olsaydı zaten tutunacaktı (başka sebepler için söylemiyorum olasılıktan bahsetmek için söylüyorum tabi ki Rabbim bilir her şeyden önemlisi ) eğer ilk transferde sağlıksız embriyo denk gelseydi düşükle sonuçlanacaktı bunlar tabii olasılık. Bu olasılığı kabul ediyorsan genetiksiz yaptırman da sıkıntı yok çünkü sağlıklı bir şekilde tutunabilir bebeğin. Ben niçin yaptırdım diye söyleyeyim daha önce 4 tane kaybım vardı doktorum ilk transferde genetiksiz yapmayı teklif etti ama ben zaten genetikli tüp bebek yaptırmak için gittiğimden dolayı kabul etmedim ama bu benim seçimimdi. Biraz uzun oldu ama bildiklerimi aktarmak istedim.