YyyyYasemin
Merhaba, ciğer geliştiriciden kastınız dart protokolü ise özellikle 30 haftanın altında doğan bebeklerde neredeyse standart uygulama çünkü ciğer geliştiriciye rağmen haftaları küçük olduğu için yine de destekli nefes almaya ihtiyaç duyuyorlar, o destekten ayırmak için sıkça kullanıyor. Uygulamada 4 tura kadar tekrarlanabiliyor.
Dart denen protokol aslında bir steroid tedavisi olduğu için bizim bebeklerimizde kar zarar dengesi gözetilerek uygulanıyor. Benim kızıma da entübeden ayırmak için bir tur verildi, doğrudan bir zararını görmedik, dart verilirken değil ama verildikten bi hafta kadar sonra çok şükür entübeden ayrılmıştı🙏🏻. Tanıdığım 3-4 tur alan bebekler de var onların da çoğu dart ile ayrıldı.
Şifa niyetine her uygulama öyle düşünün öyle olacaktır🙏🏻 Kalıcı ve tam sağlıkla kavuşup, sağlıkla büyütün 🙏🏻