derya_1010 bende hamileliğimi öğrendiğimde idrar yolu enfeksiyonum vardı. Acilde doktor ilaç yazdı ancak gebe takip doktorum ilaç kullanmamı istemedi. Günde 2-3 litre arasu su içtim. Ayrıca 1 yemek kaşığı cranberry ile yarım limonu sıktım. Bir bardak kaynar suda cranberrynin biraz açılmasını salmasını bekleyerek içtim dibindekileri de yedim. Bunu yapma sebebimiz idrar kesesinin pH seviyesini düşürerek oradaki bakterilerin çoğalmasını önlemekti. Şeker kullanmadım çünkü bakteriler şekerli ortamda kolay üreme yapar. Bol su içmenin mantığı da idrar kesesinde idrarın fazla beklemeden bakteri üremeden boşaltılmasını sağlamak.
Eğer yanma şikayetiniz yoksa idrar numunesi yanıltabiliyor. Bende yeni öğrendim. 37 olduk. Şikayetim olmamasına rağmen idrarda bol bakteri çıktı. Kültür istedi doktor. Numune kabı ile verilen mendille genital bölgeyi bir güzel temizliyorsun. İdrarını biraz yaptıktan sonra numune kabını dolduruyosun. İdrarını bitene kadar bu numune kabına değil sadece ortasındaki idrarı veriyosun. Bende idrar testinde bol bakteri çıkmasına rağmen kültürde bakteri üremesi olmadı. Uzun uzun yazdım anlaşılır olması için umarım yardımcı olabilmişimdir