hafizeseda Merhaba sevgili anneler yaklaşık son bir haftadır tansiyonum sürekli olarak 15.10’un altına inmiyor doktora gittiğim serum verdiler şu an adalat diye tansiyon ilacına başladım yarım alıyorum ama ilacı almazsam tansiyonum tekrar o seviyelere çıkıp direkt öğürme mide bulantısı yapıyor Dr. Refolojiden Yeşilalan açıp randevu almamı söyledi holter takılması gerekiyormuş biz de Van’ın bir ilçesinde olduğumuz için burada o kadar şartları iyi değil mecburen Van’dan randevu aldım ve gideceğim hamilelikte bu şekilde yüksek tansiyon yaşayan var mı tuzu kesmeme rağmen bol bol sıvı tüketip daha sağlıklı beslenmeme rağmen ilacı almadığım zaman tansiyonu tekrar fullliyor özellikle sabah ilk kalktığımda ve gece yatmama yakın çok yükseliyor gece uyuduğum için bu beni korkutuyor açıkçası bu şekilde bir şey yaşayan var mı ya da varsa ne şekilde devam ettiniz?
minnakannesi123 hafizeseda bende ikinci hamileliğimde öyle oldum 15 10 su takip et dedi araştırma aciline gittim bende vandayim tansiyon aletiyle takip et dedi gebelik zehirlenmesi oluyormuş o yüzden erken alabiliriz dedi stresten uzak durun benim düzeldi sonra çok şükür ama herkeste aynı değil görünün geçmiş olsun şimdiden sağlıkla alın kucağınıza bebişinizi
cansellim hafizeseda tansiyon yükseldiyse inmiyor maalesef. Sizin 15 olmuş ya doğum yapana kadar o civarda seyreder. 12leri falan göremezsiniz. Doğumu yapın zaten gününde normale döner. Sonrasında çok nadir kalıcı oluyormuş. Tuzu kesmeye devam edin. Yükselmesini önler. Ödemi önler. Ödem de bir çıkarsa gitmiyor doğuma kadar. Güneşe ve strese de dikkat edin. Yükselirse gebelik zehirlenmesine dönüşebiliyor ve hemen alıyorlar çocuğu. Kaçıncı haftadasınız?
Bumah hafizeseda canım içini ferah tut son 3 ay tansiyonum hiç düşmedi 39. Haftada kontrole gittiğimde 19 du hemen doğuma alındım gayette saglıklı bebişim oldu eti yagsız ye tuz hiç kullanma bol bol dinlen ben bu şekilde ilaçsız atlattım bu süreyi yediğine içtigine çok dikkat et yeterli ve bence sinirde tansiyon yapıyo ne zaman gergin ve sinirli olsam tansiyonum çıkıyodu kendinide mutlu edicek şeyler yap sağlıkla bebişini al kucağına inşallah
hafizeseda minnakannesi123 benimki ilk hamilelikte hiç yoktu doğumdan hemen sonra yükselmişti düselince hiç birdah kontrol etmedim gurbette hem hamile olup hem küçük bir bebekle uğraşınca stresten de olabilir dediğiniz gibi şuan 11+4 üm
SMB Benim de ikinci gebeliğim Ve çok değişik şeyler yaşıyorum Göbek deşiğimin etrafı çok ağrıyor baş dönmelerim çok oluyor çokça nefessiz kalıyorum Ama tansiyon mu bilmiyorum Sizde belirtiler ne oluyordu ?
dyg123k Bende 9+4 küçük tansiyonum yüksek biraz ilerisi için yükselmeye meyilli diyerek şimdilik tuz yasakladı muayene aralığını biraz sık yapalım dedi korkuttu. 2.gebeliğim. Çarpıntı, baş ağrısı halsizlik ne ararsan var. Korkudan sürekli kendimi yokluyorum
hafizeseda dyg123k alet varsa ölçün derim beni 20 hafta altında olduğum için direk dahiliyeye yönlendirdi bir gün boyunca takip edip tekrar gittim idareten ilaç verdi ve nefrojiye yönlendirdi Holter takılacak ve ultrason bakılacak
1993_tugce Ben ilk gebeliğim de yüksek tansiyondan dolayı gebelik zehirlenmesi geçirdim ve 34. Haftamda doğuma aldılar. İkinci gebeliğim de tansiyon da yine yükselme olmasın diye önlem için kan sulandırıcı ilaç verdiler düzenli kullandım ve hergun tansiyon takibi yaptım. Normal seyrinde devam etti tansiyon. Size de muayenenizden sonra muhtemelen ecoprin kan sulandırıcı verirler düzene girer tansiyonunuz diye tahmin ediyorum.
hafizeseda cansellim işte çok erken o yüzden ilaç verdi doktor büyük ihtimal var olan tansiyonmuş ve farketmemişim 11 hafta
hafizeseda Bumah işte malasef evde başka bebeğim de olunca ilgi istiyor beni bazen çıldırtıyor yemek yapmak zorundayım çünkü gurbetteyim o yüzden de çıkıyor ilk bebek olsa yatıp dinlenip istediğim saatte kalkarım ama Malesef olmuyor 🤷♀️
Bumah hafizeseda ah canım Allah yardımcın olsun tabi zor benim ilkti ben yatıp dinlenebiliyordum Allahım sana güç kuvvet versin bu süreci çok iyi bi şekilde tamamla inşallah
dyg123k hafizeseda öyle mi hiç bahsetmedi korkulacak şuan birşey yok ama ilerisi için takipte olalım dedi tuzu azaltalım dedi haftalık çağırdı. O kadar. Çok yüksek değil ama iki kere ölçtü küçük biraz yüksek çıkınca çıkmaya meyilli dedi o kadar. Benimde çok başım ağrıyor sanki gözlerimi açamıyorum ama asla uyku yok ekmek makarna pilav tuz yasak ne yiyeceğimi de şaşırdım zaten midem herşeye müsade etmiyor. Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için gittiğimde soracağım